در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برنج پنج هزار ساله

برنج از مهم ترین و البته شناخته شده ترین دانه های غلات است که پیشینه ی کشت و برداشت آن، به پنج هزار سال پیش باز می گردد. این دانه ی کهن سال، غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان به شمار می رود و در شرق و جنوب آسیا طرفدارهای فراوانی دارد. در این یادداشت به معرفی و تحلیل برخی ویژگی های مهم این ماده ی غذایی پر مصرف می پردازیم.

لفل نبین چه ریزه...

برنج، گندم، ذرت و سیب زمینی جزو غذاهای پرطرفدار و البته پر مصرف در جهان هستند. در این میان برنج به سبب ماده های مغذی فراوانی که در خود دارد، بیش از دیگر ماده های غذایی، مورد توجه قرار گرفته است.

برنج سفید

در قیاس با ذرت، برنج سفید خام به تنهایی منبعی از غنی انرژی، کربوهیدرات، کلسیم، آهن، تیامین، پانتوتنیک اسید، اسید فولیک، ویتامین ای درون خود دارد. گرچه برنج سفید در برابر برنج قهوه ای حرفی برای گفتن ندارد و برنج رنگی، از این هم مقوی تر است.

برنج رنگی

بر خلاف برنج سفید، برنج قهوه ای سبوس و لایه ی بیرونی خود را از دست نداده و همین عامل آن را به منبع سرشار املاح و ویتامین ها به ویژه فیبر تبدیل کرده است. برنج قرمز از دیگر برنج های رنگی است و میزان قابل توجهی روی و آهن درون خود دارد. در قیاس با این برنج، برنج سیاه و صورتی، از پروتئین، چربی و فیبر بیشتری بهره مند هستند.

رنج های یاد شده، رنگ زیبای خود را وام دار رنگ دانه ای به نام "آنتوسیانین" هستند. آنتوسیانین رنگ دانه ای است که سبب برنج های قرمز، سیاه و صورتی، به سبب بهره مندی از رنگ دانه ی آنتوسیانین، افزون بر بهره های غذایی گوناگون و گسترده، منبع مهم آنتی اکسیدان و خنثی سازی رادیکال آزاد هستند.

میزان کالری برنج

میزان کالری برنج بسته به نوع و اندازه ی آن متفاوت است. در بخش زیر به کالری موجود در یک فنجان برنج از گونه های مختلف اشاره کرده ایم:

برنج سفید متوسط: 241.8 کیلو کالری

برنج قهوه ای: 218.4 کیلو کالری

برنج سفید بلند: 205.4 کیلوکالری

و برنج "وحشی": 165.6 کیلو کالری (در آینده به این گونه ی برنج هم می پردازیم)

نگهداری و پخت برنج

همان گونه که می دانید، نگهداری و پخت برنج نقش حیاتی در حفظ ماده های معدنی و مغذی آن دارد. به همین دلیل در این بخش به شیوه های مختلف نگهداری، شست و شو و فرآوری برنج و تحلیل اثر آن ها بر ویتامین و املاح برنج می پردازیم.

ست و شو پیش از پخت برنج

این روش که به اندازه ی کشت برنج قدمت دارد، بیش تر با هدف پاک ساختن برنج از هر نوع آلاینده و گرد و غبار انجام می شود. شست و شوی برنج پیش از پختن و یا پختن برنج در آب و آب کشی کردن آن، سبب می شوند تا بخش زیادی از املاح و ویتامین های برنج، از دست برود. هرچه برنج کمتر شسته و آب کشی شود، املاح و ویتامین های بیشتری درون خود خواهد داشت. پیشنهاد می شود تا با قرار دادن برنج در محلی پاکیزه و البته بسته بندی مناسب، افزون بر دور نگاه داشتن برنج از آلاینده، از شستن و آب کشی چند باره ی آن پیش گیری شود.

آسیاب آبی: از آسیاب آبی، بیش تر برای تهیه ی نودل (رشته ی خوراکی) و آرد برنج استفاده می شود. این روش سبب می شود تا بخش زیادی از املاح برنج هم چون نشاسته، آلومین (پروتئین)، چربی، پلی ساکارید، آمینواسید و قند برنج، همگی در آب حل شوند و از بین بروند.

نیم پز کردن برنج: این روش پیش از آسیاب کردن برنج و بیش تر در کشورهایی چون هند و بنگلادش صورت می گیرد. این روش با انتقال دادن بخش از املاح از سبوس به داخل برنج، سبب ماندگاری بیش تر آن ها می شود و از هدر رفتن پروتئین دانه هنگام آسیاب کردن، پیش گیری می کند.

تخمیر: یکی دیگر از راه های فرآوری برنج است که میزان پروتئین برنج را تا یک و نیم درصد کاهش می دهد.

اول

برنج از جمله ماده های غذایی است که از نخستین روزهای پیدایش بشر، با او همراه بوده است. سهولت کاشت و تهیه ی برنج و البته امکان رشد گسترده ای که در بیش تر نقطه های جهان دارد، آن را به یکی از غذاهای اصلی مردم جهان تبدیل کرده است. گذشته از این، میزان بالای املاح، مواد معدنی و مغذی، عامل دیگری است که برنج را در دل مردم جهان جا داده است.

با این حال، پس از پنج هزار سال، هنوز دانش و اطلاع کافی از خاصیت های برنج، روش های پخت آن و غذاهایی که می توان با آن درست کرد، نداریم. به همین دلیل، نگارنده بر آن شد تا یکی از مقاله ها را به روش های پخت برنج اختصاص دهد. هم چنین برای اطلاع یافتن از فرآورده های مختلف برنج، می توانید به مقاله ی مربوطه مراجعه کنید.

برای دریافت فایل مقاله ی "آن چه که درباره ی برنج نمی دانیم"، بر لینک زیر کلیک کنید.

"آن چه که درباره ی برنج نمی دانیم"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

همان گونه که در گذشته یاد کردیم، برنج از جمله ی کهن ترین دانه های غذایی است که به مدت پنج هزار سال، شکم بشر را سیر کرده است. سهولت کاشت و تهیه ی این دانه ی پربرکت و مقوی سبب شده تا مردم سراسر جهان، از آن در کنار گندم و ذرت، به عنوان یکی از گزینه های اصلی تامین خوراک خود یاد کنند.

با این همه، بر خلاف شهرت و محبوبیت جهان گیر این دانه ی چند رنگ، روش های مختلف پخت برنج چندان شناخته شده نیستند. به همین جهت بر آن شدیم تا با پرداختن به روش های مختلف پخت برنج، نه تنها مخاطب را در پخت بهتر برنج یاری دهیم، بلکه تجربه های مختلف و متنوعی از آشپزی با برنج را برای او رقم بزنیم. در ادامه به روش های مختلف پخت برنج می پردازیم.

 

 

  1. جوشاندن و بخار پز کردن

برنج به طور معمول به روش جوشاندن و بخار پز پخته می شود. در این روش، برنج به میزان زیادی خیسانده می شود و به اصطلاح، آب می خورد. اگر برنج بلند باشد، پس از پخت به صورت پف کرده و کرکی (فلافی) در می آید و اگر برنج کوتاه باشد، به هم چسبیده و ممکن است "شفته" بشود. پس از این می توان برنج را سرو کرد.

 

این نوع برنج مصرف های غذایی مختلفی دارد. می توان آن را درون سوپ ریخت و سرو کرد. می توان به همراه سبزی های مختلف آن را مصرف کرد و یا می توان به روش چینی ها آن را سرخ و همراه با گونه های مختلف سوشی میل کرد.

از فایده های این روش پخت، می توان به درصد بالای هضم آن (88 درصد هضم در بزرگ سال و کودک) اشاره کرد.

  1. آب کش کردن

این روش همچون روش پیشین است و تنها تفاوت آن در میزان آب مصرفی است. بر خلاف روش پیشین که برنج درون آب پخته می شود، در این روش پس از این که برنج به میزان کافی پخته شد، ظرف را از روی اجاق بر می داریم و آب آن را خارج و به اصطلاح برنج را آب کشی می کنیم. پس از این برنج را مجدد درون ظرف خالی از آب می ریزیم و می گذاریم تا مدتی بخار پز شود. در این روش به دلیل استفاده از آب فراوان و البته آب کشی، بخش زیادی از املاح و مواد مغذی برنج که البته حلال در آب هستند (هم چون نشاسته و پروتئین)، از بین می روند.

  1. پختن با آب بهینه

در این روش تنها به میزانی آب درون برنج می ریزیم که همه ی آن جذب شود و این میزان بسته به نوع و مقدار برنج متفاوت است. پس از این که آب شروع به جوشاندن کرد، میزان شعله را کم می کنیم تا پخت برنج به آرامی و درون ظرف انجام شود. مشخص است که پس از پخت، برنج های کف ظرف نرم تر از برنج های روی ظرف خواهند بود.

  1. سرخ کردن

این روش بیش تر در آشپزی های مکزیکی، چینی و اسپانیایی کاربرد دارد. در این روش برنج به همراه دیگر ماده های غذایی (بسته به دستور پخت متفاوت است) مانند گوشت، سبزی و حبوبات، ابتدا سرخ و سپس به همراه دیگر ماده ها، درون ظرفی حاوی مقدار مشخصی از آب پخته، می شوند.

  1. فرنی یا حریره

این روش در ایران طرفدارهای زیادی دارد. در این شیوه، همانند مورد نخست، برنج را در ظرفی می جوشانیم و در همین حال که برنج در حال جوشیدن است، مقدار زیادی آب به آن اضافه می کنیم. این میزان زیاد آب سبب تجزیه و نرم شدن برنج می شود. فرنی را بیشتر در صبحانه و یا برای بهبودی بیمارها مصرف می کنند و در سراسر جهان، روشی شناخته شده و محبوب برای پختن برنج است.

 

  1. روش جوانه زدن

در این روش پیش از آن که برنج را به صورت رایج بجوشانند، آن را خیس و سپس آب کشی می کنند. پس از این برای چند روز برنج را کنار می گذارند تا جوانه بزند و خاصیت غذایی آن بیشتر شود. این همان روشی است که در پخت یکی از سین های سفره ی هفت سین به کار می رود.

  1. برنج فشرده (همون دلمه ی خودمون)

برنج فشرده بیشتر در کشورهایی هم چون مالزی و اندونزی طرفدار دارد. در این روش برنج خام یا نیمه پخته را درون برگ نارگیل، پوست موز یا مثل ما ایرانی ها برگ مو قرار می دهند و سپس آن را می پزند. در نهایت برنج فشرده شده و شکل پوشش خود را می گیرد. ناگفته نماند که می توان از گوشت و سبزی نیز در پخت برنج فشرده (دلمه) استفاده کرد.

 

زیاد نخور، چاق میشی

برنج جزو غذاهای اصلی بیشتر مردم جهان است و همین موضوع، سبب شده تا این دانه، بسته به محیط، شرایط آب و هوایی و فرهنگ های گوناگون، شیوه های پخت مختلفی را تجربه کند. نگارنده باور دارد که آشنایی با سبک ها و روش های مختلف پخت، تجربه های جذاب و گسترده ای از آشپزی برایمان رقم می زند و باعث می شود اندکی از یکنواختی و روزمرگی فاصله بگیریم.

گذشته از این، با گسترش تب و تاب گیاه خوار شدن در جهان، نگارنده پیش بینی می کند که مردم به سمت آزمودن و حتی ابداع روش های مختلف پخت و تهیه ی غذا با استفاده از فرآورده های گیاهی و کشاورزی رو کنند که در این صورت، این مقاله ارزشی دو چندان خواهد یافت.

با این حال فراموش نکنیم که مصرف زیاد برنج، خطر چاقی و بدتر از آن، از دست دادن تناسب اندام را به همراه خواهد داشت. پس توصیه می کنیم هم چون دیگر ماده های غذایی، درک درستی از میزان مصرف آن داشته باشید.

برای دریافت فایل مقاله ی "از ماده تا انرژی: روش های پخت برنج"، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی "از ماده تا انرژی: روش های پخت برنج"

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

مشتری رو بدزد: بنر چاپی و کارکردهای آن

بنر و استند، از جمله ابزارهای بازاریابی و مارکتینگ هستند که کاربردهای گسترده و موثری در جذب مشتری دارند. بنر و استند بیشتر در نمایشگاه، بازار و گردهم آیی های تجاری و سازمانی به کار می روند و هدف آن ها، جذب مشتری ها در یک نقطه و آگاه ساختن ایشان نسبت به یک رویداد، آگهی، شخص یا روند است.

با این حال، هم چون دیگر ابزارها، اگر این ابزار هم با شناخت و آگاهی نسبت به کاربردهای آن استفاده نشود، ممکن است فرصت ها را به تهدید تبدیل کند. پس هرچه بیشتر درباره ی کاربرد و استفاده از بنر بدانیم، بهتر می توانیم از پتانسیل های آن برای تبلیغ کالا و جذب مشتری بهره بگیریم. به همین دلیل بر آن شدیم تا در چند جمله، به بررسی بنر چاپی و این که چرا باید از بنر چاپی استفاده کنیم، بپردازیم.

برندینگ

بنر سازمان شما، یکی از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند آگاهی مشتری از برند شما را افزایش دهد. به همین جهت لازم است تا بنر سازمان، در انطباق و تناسب کامل با برند و ادبیات برند سازمان طراحی و تهیه شود. هرچه میزان سازگاری میان بنر و ادبیات برند سازمان بیشتر باشد، پذیرش آن از سوی مشتری (به ویژه مشتری های وفادار)، ساده و سریع تر انجام می شود.

با این حال، وجه مهم تر بنر در برندینگ، جذب مشتری های جدید است. جدا از راضی نگه داشتن مشتری های پیشین، بنر شما باید بتواند مشتری های جدید را نیز به سمت سازمان جذب و آن ها را برای خرید آماده کند. فراموش نکنید که مشتری های احتمالی، شما را از روی بنرتان قضاوت خواهند کرد. گذشته از این، در یک نمایشگاه و گردهم آیی، مشتری ها وقت چندانی برای سر زدن به همه ی غرفه ها ندارند و گاهی، از روی بنر هر غرفه و برند، تصمیم به مراجعه و بازدید می کنند.

بنر

سایز بنر باید با محل برگزاری رویداد و استفاده از بنر، متناسب باشد. سایز بنر باید با هدف و حرفی که می زند، هماهنگ باشد. نمی توان عبارت کلانی مانند "تجارت جهانی" را در یک بنر کوچک نشان داد. نکته ی مهم دیگر، توجه به جنس و ساختار بنر است. آیا بنر ایستاده نیاز دارید یا بنری که بتوان آن را از جایی آویزان کرد؟ آیا بنر شما در نقطه ی دید مشتری قرار دارد یا تنها بخشی از نمایشگاه را اشغال کرده است؟

  1. سادگی نهایت پیچیدگی است

هر رویداد یک بار رخ می دهد و بنابر این، شما تنها یک بار فرصت خواهید داشت تا چشم و توجه مشتری را از آن خود نمایید. پس سعی نکنید با شعارها و حرف های طولانی و زمان بر که توجه و وقت زیادی از مشتری طلب می کنند، او را از خواندن و توجه به بنر منصرف کنید. ساده و سرراست، در کم ترین زمان و واژه، حرف و هدف خود را بیان کنید. شاید دیگر چنین فرصتی دست ندهد.

 

  1. فونت و ترکیب رنگ

این مورد را می توان ادامه ی مورد پیشین و در ستایش سادگی دانست. فونت، ترکیب رنگ، چاپ و جنس بنر شما، باید بتواند حرف خود را به سادگی و خیلی سریع، به مخاطب منتقل کند. حرف خوب شما هیچ فایده و سودی نخواهد داشت اگر مخاطب نتواند با استفاده از بنر آن را درک کند.

  1. فراخواندن مشتری برای خرید

همه ی آن چه بیان شد، برای این است که مشتری به سمت سازمان جذب شود و پس از  آن اقدام به خرید و ایجاد پیوند با سازمان نماید. در نهایت با استفاده از میزان جذب و خرید مشتری است که می توان به اثربخش بودن بنر و دیگر ابزارها پی برد. هر چقدر هم که بنر در جذب اولیه ی مخاطب موثر باشد ولی نتواند مشتری را به خرید تشویق کند، چاپ و استفاده از بنر هیچ سودی نخواهد داشت. بنر باید بتواند میل و اضطرار به خرید را در مشتری ایجاد کند.

..

امروز در جهانی زندگی می کنیم که به موهبت تکنولوژی، افزایش جمعیت و اتوماسیون، گزینه و راه های متعدد و بی شماری پیش روی خریدار وجود دارند. تعدد تامین کننده، حضور گسترده ی رقیب ها، گسترش کالاهای مشابه و جایگزین، همه سبب شده اند تا سازمان ها از هر راهی، به فکر ربودن مشتری باشند. نگارنده مارکتینگ را یکی از این راه ها می داند که خود ضرورت ها و الزام های خاصی دارد. بنر چاپی یکی از این الزام هاست که به شما این امکان را می دهد تا در نمایشگاه و رویدادهای مربوط به کسب و کارتان، خوش بدرخشید و سهمی از بازار خود داشته باشید.

برای دریافت فایل مقاله ی "مشتری را بدزد: بنر چاپی و کارکردهای آن" بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی "مشتری را بدزد: بنر چاپی و کارکردهای آن"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

پلو و چلو

وقتی نام برنج و فرآورده های برنجی میاد، بیش تر ما ایرانی ها، به یاد پلو و چلو می افتیم و اگر خیلی اطلاعات خوبی داشته باشیم، شاید کوفته برنجی رو هم به این لیست اضافه کنیم و این در حالی است که تعداد و تنوع فرآورده های برنجی، به بیش از ده ها مورد می رسد و می توان ده ها ساعت درباره ی آن ها بحث کرد. در این مقاله به معرفی تعدادی از فرآورده های مهم برنج در دو دسته ی فرآورده های آردی و فرآورده های مایع می پردازیم.

  1. فرآورده های آردی

این دسته از فرآورده ها، از آرد برنج تهیه می شوند. آرد برنج خود از آسیاب آبی به دست می آید. آسیاب آبی از جمله روش های فرآوری برنج است که بخش زیادی از ماده های مغذی و املاح برنج به سبب حلال بودن، در این روش از دست می روند. آرد برنج و فرآورده های آن، در کشورهایی که مصرف بالای برنج دارند، جزو یکی دیگر از گزینه ها برای تامین غذای مردم است. در دیگر کشورها که چندان سرانه ی بالای مصرف برنج ندارند، آرد برنج می تواند جایگزینی برای آرد گندم و تهیه ی کیک و فرآورده های این چنینی باشد.

ودل (رشته) برنجی: رشته یا نودل برنجی، یکی از فرآورده هایی است که از آرد برنج پدید می آید و می تواند به عنوان میان وعده و یا داخل سوپ، مصرف شود.

کاغذ برنج: این مورد یکی از جالب ترین فرآورده های برنج است که به صورت نازک و ورقه ای، از آرد برنج تهیه می شود. کاغذهای برنجی برای تهیه ی غذاهایی هم چون سمبوسه، پیچاندن سبزی، پیچاندن گوشت و مرغ و نمونه های این چنینی استفاده می شود. کاغذ برنج بیش تر در آشپزی های تایلندی و وییتنامی کاربرد دارد. کاغذ برنج را می توان به صورت عادی مصرف و یا داخل روغن سرخ کرد.

کیک و پودینگ: یکی دیگر از فرآورده هایی است که از آرد برنج پدید می آید و می تواند به عنوان دسر، یا میان وعده سرو شود. این فرآورده را شاید بتوان پر طرفدارترین فرآورده ی آرد برنج در شرق و جنوب آسیا دانست.

  1. فرآورده های مایع

روغن سبوس برنج: این فرآورده از سبوس و ریشه ی برنج تهیه می شود. از این روغن که منبعی سرشار از ویتامین ای، آنتی اکسیدان و دیگر ویتامین ها و ماده های مغذی را درون خود دارد، در پخت و پز و سالاد استفاده می شود. افزون بر این، به دلیل نقطه ی دود بالای این روغن (200 درجه ی سانتی گراد)، می توان از آن در سرخ کردن نیز استفاده کرد. چین، هند و ژاپن از جمله کشورهای مهم و پیشتاز در تولید روغن برنج هستند.

سرکه ی برنج: سرکه ی برنج در چین و ژاپن تولید می شود. رنگ این فرآورده از زرد روشن تا قرمز تیره، قهوه ای و مشکی متغیر است. این سرکه چهار تا پنج درصد اسید دارد.

 

شیر برنج: در کشورهایی چون آمریکا و تایلند، برای مصرف کننده هایی که به لاکتوز حساس هستند، شیر برنج تهیه می شود که البته با استقبال فراوانی همراه است.

 

شیره ی برنج: این فرآورده از پختن برنج قهوه ای و آنزیم به دست می آید و در تصویر اصلی پست می توانید آن را ببینید.

  1. دیگر فرآورده های برنجی

کراکر برنجی: بیسکویت یا کراکر برنجی، از دیگر فرآورده های مهم برنج است که در شرق آسیا، به خصوص ژاپن، طرفدارهای بسیاری دارد.

 

نشاسته ی برنج: از این ماده به عنوان عاملی برای افزایش چسبندگی میان ماده های غذایی استفاده می شود. نشاسته ی برنج نسبت به دیگر ماده ها کوچک تر است و همین سبب کاربرد بیشتر آن در تهیه ی غذا شده است.

سبزی برنج: از ریشه های برنج وحشی، در کشورهای شرق آسیا به ویژه چین، به عنوان سبزی و همراه با غذای اصلی استفاده می شود.

در این مقاله به فرآورده های گوناگون و مختلف برنج پرداختیم. دانستیم که فرآورده های برنج به دو دسته ی فرآورده های آردی و فرآورده های مایع بخش می شوند. نودل، کیک و کاغذ برنجی جزو فرآوده های آردی، روغن، سرکه و شیره، در گروه فرآورده های مایع هستند.

به نظر نگارنده، اگر خوب به این مقاله نگاه کنیم، در می یابیم که مهم ترین و پر فایده ترین فرآورده های برنج، از سبوس و ریشه ی آن پدید می آیند و این در حالی است که هنوز آن گونه که باید، در ایران به این مهم پرداخته نشده است. اگر فاکتورهای مختلفی چون سلیقه ی عموم جامعه و فرآیند فرآوری برنج، اندکی دگرگون شوند، فرصت های تولید و اشتغال زایی گسترده ای در این صنعت خواهیم داشت که البته مزیت های بهداشتی و درمانی فراوانی نیز به همراه دارد.

برای دریافت فایل مقاله ی «فرآورده های برنجی»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «فرآورده های برنجی»

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

به گزارش فائو (سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد) چای پر مصرف ترین نوشیدنی بعد از آب است و به طور متوسط روزانه 6 میلیارد فنجان چای در تمام نقاط جهان نوشیده می شود. چه چیزی چای را انقدر خاص کرده است؟ بعد از یک روز خسته کننده، چیزی که می تواند حال شما را خوب کند، یک فنجان چای داغ است. یا تصور کنید که در هوای سرد یک روز زمستانی چه چیزی بیشتر به شما می چسبد؟ یک فنجان چای داغ.

همین اهمیت زیاد چای و طعم خوب آن باعث شده است تا شرکت های تولید کننده چای برای بسته بندی محصول شان از روش هایی کمک بگیرند تا بتوانند راحت تر محصول شان را شکیل تر و جالب تر به دست مشتری برسانند.

چای عمدتا به دو صورت فله ای یا کیسه ای به دست مشتری می رسد. چه شما به صورت فله ای بخواهید محصول خود را توزیع کنید و چه به صورت چای کیسه ای، باید به طراحی و بسته بندی محصول توجه کنید.

طراحی بسته بندی چای

در بسته بندی چای کیسه ای حتما توجه کنید که سبک و کم جا باشد چون معمولا در هنگام سفر یا در محل کار از آن استفاده می شود و سنگین یا جاگیر بودن آن باعث عدم استفاده از آن می شود. در بسته بندی چای فله ای دقت کنید که مواد استفاده شده در تولید بسته بندی باید حتما کیفیت لازم را داشته باشد تا از ورود رطوبت و هوا به داخل چای جلوگیری شود.

طرح و رنگی که انتخاب می کنید می تواند با رنگ های برند شما هارمونی داشته باشد و یا می تواند کاملا با آن تفاوت داشته باشد. چون برای مصرف کننده بیشتر مهم است که طرحی جذاب و قابل توجه ببیند تا اینکه به رنگ های برند شما روی آن توجه کند.

اطلاعات روی بسته بندی باید کامل باشد. این که چای چه طعمی دارد، زمان مورد استفاده چقدر است، تاریخ تولید و تاریخ انقضا چه زمانی ست، اگر چای از چند طعم تشکیل شده طعم ها چه هستند و حتی چه خواصی دارند، برای فرد خاصی ممنوعیت مصرف دارد یا خیر. در انتها هم حتما به لوگو و شعار شرکت تان توجه کنید.

یکی از روش های خوبی که امروزه برای بسته بندی محصولات استفاده می شود، استفاده از بسته بندی های پارچه ای ست. یعنی شما می توانید در کیسه های پارچه ای با وزن دلخواه چای یا هر محصول دیگری را قرار دهید. این کیسه پارچه ای در حین حمل و نقل مشکلی نخواهد داشت و پاره نمی شود و حتی برای صادرات هم مناسب است. 

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

نمک نه تنها یکی از اساسی ترین ماده های معدنی مورد نیاز بدن است، که در اقتصاد و کالبد تجاری کشور نیز نقش مهم و تعیین کننده ای دارد. به دلیل فراوانی و ارزان بودن نمک، بیشتر مردم از فرصت های کارآفرینانۀ نهفته در آن ناآگاه هستند. با این حال تجربه نشان داده که از زمان استخراج نمک از دریا تا رسیدن آن به دست مصرف کنندۀ نهایی و استفاده از آن در غذا، فرصت های کارآفرینانۀ بسیاری وجود دارد که نه تنها سبب اشتغال زایی می شود، که البته افزایش تولید و صادرات ملی را به همراه خواهد داشت.

در این مقاله سعی داریم تا نگاهی بر فرصت های کارآفرینانه که در کسب و کار نمک نهفته است، داشته باشیم.

اجازه بگیر

در گام نخست، لازم است تا متقاضی با مراجعه به سازمان های بهداشتی و غذایی، درخواست صدور مجوز برای فعالیت در این زمینه را داشته باشد. البته برای دریافت مجوز نیز لازم است تا متقاضی مطلب های مشخصی را دربارۀ نمک، تولید و نگهداری آن فرا بگیرد.

  1. برگرد ببین کجا شوره

پس از گام نخست، لازم است تا مخاطب و متقاضی، منبع و کانال هایی را که می توانند نمک مورد نظر او را تامین کنند، شناسایی نماید. به همین جهت، لازم است تا متقاضی ابتدا به شناسایی خرده فروش ها، فروشنده های نمک، تامین کننده ها و دیگر کانال های تامین نمک بپردازد. با توجه به گوناگونی نمک ها، لازم است تا متقاضی تعریف و برداشت درستی از نمک مورد نظرش داشته باشد تا زودتر و بهتر به نتیجه برسد. در گامی دیگر، متقاضی می تواند از راه برقراری ارتباط با تولید کننده های اصلی نمک، کالای مورد نظرش را با واسطۀ کمتر و راحت تر و ارزان تر تهیه کند. لازم به یادآوری است که عمدۀ نمک تولیدی ایران، از معدن های گرمسار استخراج می شوند. با این حال اندکی پژوهش و مطالعه، به متقاضی کمک می کند تا با برنامۀ درست تری گام در مسیر نهد.

  1. شورشو در بیار

پس از دست یافتن به مادۀ اولیۀ مورد نظر، لازم است تا متقاضی اقدام به تولید نمک در اندازه و شکل مورد نظر و سپس بازاریابی کالای تولید شده بپردازد. به همین جهت، بازاریابی و تبلیغات نقش حیاتی و غیرقابل چشم پوشی، برای به فروش رفتن کالا و خدمت تولید شده دارند. بازاریابی به دنبالۀ تولید می آید و سعی دارد تا کالا و خدمت ایجاد شده را به مشتری معرفی و او را نسبت به مزیت و امتیازهای کالای جدید آگاه سازند.

 

سته بندی و طراحی کالا: بسته بندی و طراحی کالا پس از دو گام نخست می آیند. هرچه جلد و بسته بندی کالا، جذاب تر، گیرا تر و راسخ تر باشد، مشتری انگیزه و دلیل کافی برای خرید خواهد داشت. پس پیشنهاد می شود سازمان ها با صرف هزینه برای پرداختن به این مهم، نه تنها کیفیت کالا را بهبود بخشند، که اندکی از هزینۀ بازاریابی را در این وجه جبران نمایند.

طراحی کیسۀ نمک، از دیگر موضوع های مهمی است که باید در این بخش به آن پرداخت. حضور گستردۀ برندها و نام های مختلف تولید نمک، سبب شده تا دانش مدیریت برند و طراحی، نقش مهمی در موفقیت کالا داشته باشد. به همین جهت توصیه می شود تا طراحی و بسته بندی نمک با صرف وقت و هزینۀ کافی و با کیفیتی مناسب انجام شود.

باور نگارنده، اهمیت بازاریابی و مدیریت برند به میزانی است که می توان آن را با راه اندازی کسب و کاری جدید، هم وزن دانست. برای نمونه، شما می تواند با یک طراحی و بسته بندی جدید و جذاب، همان کالایی که توسط دیگر تولید کننده به فروش می رسد را روانۀ بازار کنید. از سویی دیگر، شما می توانید با ایجاد تمایز در گونۀ بسته بندی نمک، مصرف های مختلفی را برای نمک تعریف و از این راه مزیت رقابتی برای کسب و کارتان ایجاد نمایید.

در پایان اگر همۀ مرحله ها را خوب طی کرده باشید، می توانید امید داشته باشید کالای شما بتواند مسیرش به بازار را طی و جایی در منزل مشتری داشته باشد.

آن چه یاد شد، بر ضرورت و اهمیت طراحی، بسته بندی و بازاریابی دلالت دارد. اگر خوب بنگریم، پی می بریم که در فضای کسب و کار امروز، کالاهایی هم چون برنج، نمک، گندم و دیگر مواد غذایی، ساده تر از گذشته تولید و فرآوری می شوند و این واقعیت، بر اهمیت یافتن فرآیندهای پساتولید صحه می گذارد. 

برای دریافت فایل مقالۀ «نفت سفید (کارآفرینی با نمک)» بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقالۀ «نفت سفید (کارآفرینی با نمک)»

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

اندر حکایت بسته بندی و چاپ مواد غذایی: بزار محصولت سری تو سرا در بیاره

در مقالۀ پیشین دانستیم که با گسترش تولید و پدید آمدن تامین کننده های فراوان، مزیت رقابتی را باید در گروه فاکتورهایی چون طراحی و بسته بندی، جست و جو کرد. کافی است نگاهی به فروشگاه های زنجیره ای داشته باشیم تا درک کنیم که روزانه چه تعداد برند و بسته بندی های مختلف و گسترده از کالایی یکسان روانۀ بازار می شوند و می کوشند تا در میان قفسه های فروشگاه جایی برای خود دست و پا کنند.

متخصص های بازاریابی و فروش بر این باور هستند که کیفیت دیگر نه امتیاز که الزام  به شمار می رود. روشن است که در چنین شرایطی از بیزنس، باید در نقطۀ ارائه و عرضۀ کالا مزیت رقابتی مورد نظر خود را بیابیم. به همین دلیل، هر گونه کوتاهی و کاستی در این مورد، می تواند اندک شانس سازمان برای عرضۀ کالا را نابود کند. به همین دلیل در این مقاله به تعدادی از نکته های مهم در بسته بندی و طراحی کالا می پردازیم.

نگیر

هرچه طراحی ساده تر و مینیمال تر باشد بهتر است. فراموش نکنیم که امروز مشتری از همه سو با برند، طرح، رنگ و بسته بندی های متفاوت احاطه شده است و وقت و انرژی کافی برای پی بردن به اسرار نهفته در طراحی شما را ندارد.

  1. از چارچوب بزن بیرون

با گسترش برندهای مختلف، کار برای طراح کالا سخت شده است و طراح خود را در جدالی روزمره با نمونه ها و ایده های مختلف می بیند که از هر سو به سمتش سرازیر می شوند. فرا تر از چارچوب حرکت کردن، از جمله راه کارها و البته الزام هایی است که می تواند طراح را در استفاده از ایده های نوآورانه یاری دهد. کافی است کمی از تکرار و هم سان نگری فاصله بگیریم و بکوشیم معنا و دیدگاهی نوین به طراحی و بسته بندی کالا افزوده کنیم.

 

رو مخ مشتری

طراحی باید به گونه ای باشد که نه تنها در نگاه اول مشتری را جذب کند، که بتواند کنجکاوی مشتری را برانگیخته و او را به خرید کالا تشویق کند. اگر مشتری وسوسه شود که کالا را لمس کند، بردارد یا درون آن را ببیند، می توانیم به طراح تبریک بگوییم. با این حال بهتر است این کنجکاوی به میزانی انگیخته شود که مشتری را به خرید کالا وادار کند.

  1. من اینجا هستم

رنگ بندی از جمله عامل های تعیین کنندۀ طراحی و بسته بندی کالا است. بهتر است که رنگ بندی کالا، بُلد، شفاف و تحریک کننده باشد. رنگ بندی کالا باید به میزانی موثر باشد که بتواند به مشتری چشمک بزند و توجه او را به خود جلب کند.

 

  1. قصۀ کالا رو تعریف کن

قصه گویی از جمله ابزارهای موثر و استراتژیک در طراحی و بسته بندی کالا است. بسته بندی و طراحی کالا باید بتواند سیر تکاملی کالا را از نخستین مرحلۀ تولید تا رسیدن به دست مشتری (و حتی تا مرحلۀ مصرف شدن)، بیان کند. برای نمونه می توانیم به بسته بندی های اسپاگتی اشاره کنیم که با استفاده از تصویرهای روی کاور کالا، سیر تکاملی آن را از مزرعه تا پخته شدن در خانه، نشان می دهند. قصۀ کالا، این اطمینان را به مشتری می دهد که کالای خریداری شده، از مسیر درست و تعریف شده تهیه گردیده و دستاورد خوبی برای او خواهد داشت.

  1. شفاف سازی کن

نکتۀ مهمی که در بسته بندی و طراحی کالا به ویژه کالاهای غذایی وجود دارد، بحث شفاف، صریح و خلاصه بودن داده های مربوط به کالا است. انتظار نداشته باشید که مشتری در نگاه نخست بتونه تشخیص بده که تاریخ انقضای کالای شما کف بسته بندی، پشت یا بالای آن درج شده است. داده های کالا باید به گونه ای درج شوند که مشتری با کم ترین زحمت به آن ها دسترسی داشته باشد. هرچه داده و حقیقت های کالا بیشتر باشند، اعتماد مشتری به کالا و برند مورد نظر بیشتر خواهد شد. هرگونه کاستی در بیان داده های کالا (به ویژه اگر کالا غذایی باشد)، سبب ایجاد بد گمانی در مشتری می شود.

 

این جملۀ نگارنده را فراموش نکنیم که:

«مشتری به سختی پیدا میشه و به راحتی از دست میره».

برای دریافت فایل مقالۀ «بسته بندی و طراحی: بزار محصولت سری تو سرا در بیاره»، بر لینک زیر کلیلک کنید.

فایل مقالۀ «بسته بندی و طراحی: بزار محصولت سری تو سرا در بیاره»

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

طرح آن است که خود ببوید، نه آن که طراح بگوید

تا پیش از این، طراحی و بسته بندی کالا، از کم ترین کاربرد و اهمیت برخوردار بود، به این صورت که بسته بندی تنها برای محافظت از کالا در مرحله های مختلف حمل و نقل و نگهداری استفاده می شد و نام و لوگو تنها برای کمک کردن به مشتری برای شناختن محتوای درون بسته به کار می رفت. به لطف پیشرفت تکنولوژِی طراحی و چاپ، امروز می بینیم که حتی کوچک ترین مادۀ غذایی مانند آدامس، نمک تک نفره، قند و چای کیسه ای هم مشکل پسند شده­اند و به هر طرح و رنگی تن نمی دهند.

کافیه نگاهی به سیر تکاملی بقالی ها بندازیم تا متوجه بشیم که چه طور طراحی تا این حد مهم و اثر گذار شد.

ز وقتی بقالی سوپر مارکت شد، برنج و چای و حبوبات هم لباس های قشنگ تری پوشیدند».

چه بخواهیم و چه نخواهیم، تکنولوژی به درون مرزهای سخت و محکم زندگی رسوخ پیدا می کند و چارچوب های پیش ساختۀ ما را در هم می شکند. صنعت مواد غذایی هم از این اصل جدا نیست. با پیشرفت تکنولوژی های اتوماسیون و البته کامپیوتر، دگرگونی های گسترده ای در  چرخۀ تولید و پخش صنعت های غذایی ایجاد و زنجیرۀ تامین این صنعت دچار دگردیسی شد.

تا پیش از این، به بقالی می رفتیم و کالای مورد نظرمان را درخواست می کردیم و با پلاستیک و کیسه ای از برنج، چای، قند، شکر و دیگر ماده های غذایی به خانه بر می گشتیم. این در حالی است که امروز به سوپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای و مال های بزرگ می رویم و پس از بررسی برندها، طرح ها و بسته بندی های مختلف، کالای مورد نظرمان را گزینش می کنیم و راهی منزل می شویم.

می توان این گونه یاد کرد که نقش طراح لوگو و بسته بندی کالا، هیچ از نقش بازاریاب و فروشنده کم ندارد و شاید مهم تر هم باشد.

«طراحی و بسته بندی، بدون واسطه و مستقیم با مشتری حرف می زند»

نکتۀ مهمی که دربارۀ طراحی و بسته بندی کالا وجود دارد، این است که طراحی و بسته بندی، خود زبان گویا و بیان گر داشته های خویش است.

در ابتدا طراح حرفش را به طرح و بسته بندی می زند و سپس این بسته بندی و طرح کالا است که برداشت خود از طراح را به مشتری منتقل می کند.

با وجود واقعیتی که بیان شد، بیشتر طراح ها هنوز به برداشت و درک خود از طراحی بسنده می کنند و نسبت به برداشت مخاطب و مشتری بی توجه یا ناآگاه هستند. نگارنده باور دارد اگر دریابیم که طراحی و بسته بندی کالا زیرنویس و تفسیر ندارد، آنگاه شاید وسواس و دقت بیشتری در طراحی و بسته بندی کالا دخالت دهیم.

طراح باید در تمام مرحله های طراحی، «مخاطب هدف» را کنار خود حاضر و ناظر بیابد و طراحی به گونه ای انجام دهد که پیام مورد نظرش بدون هیچ واسطه و کژتابی، به مخاطب و مشتری عرضه شود. هرچه طراح دید و شناخت عمیق و درستی نسبت به طراحی و پیامی که باید در آن اعمال شود داشته باشد، بهتر می تواند این پیام را به مخاطب برساند.

رای مشتری طراحی کنید نه برای مدیر و سازمان»

با توجه به یاد شده های بالا، بهتر آن است که طراح و دیگر عامل های موثر در طراحی و بسته بندی کالا، کار خود را نه برای خوشایند مدیر و سازمان، که برای خوشایند و پسند مشتری و مخاطب کالا انجام دهند. اشتباه مهلک و بزرگی که بیشتر طراح ها (به الزام مدیر) مرتکب می شوند، این است که طرح و بسته بندی را با استفاده از دیدگاه مدیر انجام می دهند. روشن است که مشتری از همه جا بی خبر، برداشت و پیش فرض های متعددی که تولید کنندۀ کالا درون ذهن دارد را با خود ندارد و بر اساس تجربه و پیش فرض های خاص خود اقدام به گزینش و خرید می کند.

س، برای مشتری طراحی کنید.

برای دریافت فایل مقالۀ «طرح آن است که خود ببوید نه آن که طراح بگوید»، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقالۀ «طرح آن است که خود ببوید نه آن که طراح بگوید»

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

درمان «آرتروز» با «کیسه برنج» در هشت گام

آرتروز از جمله بیماری های شایع و فراگیرِ منطقه های مرطوب و «برنج ­خیز» است. اگر شما هم در منطقۀ سردسیر سکونت دارید، از آرتروز رنج می برید یا با افراد دارای آرتروز در ارتباط هستید، پس با ما همراه شوید تا در هشت گام، درمانی ارزان، سریع و کارآمد را به شما معرفی کنیم. این روش آسان و بهینه است و انجام آن زمان و هزینۀ اندکی از شما طلب می کند. به طوری که شما تنها با داشتن کیسۀ برنج، برنج، قیچی و اندکی مهارت دوخت و دوز، می توانید از آن بهره­ مند شوید.

  1. ماده های لازم
  • کیسۀ برنج
  • قیچی
  • وسیلۀ دوخت و دوز (سوزن و نخ یا چرخ خیاطی)
  • برنج (متناسب با اندازۀ کیسه)

یسۀ برنج را برش دهید

پس از آماده نمودن ماده­ های لازم، باید کیسۀ برنج را در اندازۀ دلخواه برش دهیم و آماده سازیم. کیسۀ مورد نظر باید از ضخامت و مقاومت لازم برخوردار باشد. اگر کیسۀ برنج شما به اندازۀ کافی ضخیم نیست، می­توانید آن را به صورت دولایه ایجاد کنید یا کیسۀ دیگری را به آن بدوزید تا ضخامت کیسه بیشتر شود.

  1. کیسۀ برنج را اتو کنید

هرچه کیسۀ شما صاف و بدون برجستگی و برآمدگی باشد، کارآیی آن بیشتر است و بهره­ وری بیشتری در نگه داشتن و انتقال گرما خواهد داشت. پس لازم است تا پس از گام دوم، کیسۀ برنج را اتو کنید و برجستگی­ های آن را برطرف نمایید.

  1. دوختن کیسۀ برنج

کیسه های برنج اندازه و شکل متفاوت و البته نامتوازنی دارند. به همین جهت لازم تا کیسۀ برنج را در سایز و شکل مورد نظر (مربع، مستطیل، میله­ای شکل) برش دهید. پس از این، با دوختن کیسۀ برنج، آن را به شکل و اندازۀ مطلوب در آورید. پیشنهاد می شود دوخت کیسه را از فاصله های 2 سانتی برای هر لبه انجام دهید. به این گونه که ابتدا کیسه در فاصله های دو سانتی از هر لبه و سپس لبه های کیسه، دوخته شوند. پیشنهاد می شود پس از دوخت کیسه، لبه های کیسه نیز اتو و صاف شوند. لازم به یادآوری است که در دوخت کیسه، باید فضایی برای ریختن برنج به درون کیسه، باز گذاشته شود.

  1. کیسه را با برنج پر کنید

در این مرحله برنج را داخل کیسه بریزید و کیسه را با برنج پر کنید.

 

  1. لبۀ باز کیسه را بدوزید

پس از این که کیسه را با برنج پر کردید، لازم است تا کیسه به طور کامل و لبۀ باز نیز دوخته شود. پیشنهاد می شود تا هر چهار لبه به صورت پشت و رو دوخته شوند تا کیسه از مقاومت کافی برخوردار باشد.

  1. کیسه را درون مایکروویو قرار دهید

پس از دوختن کیسه، لازم است تا آن را درون مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پیشنهادی برای قرار گرفتن درون مایکروویو 2 دقیقه است.  با این حال بنا به تفاوت میان مایکروویوها، این زمان می تواند از 1 دقیقه و 30 ثانیه تا 2 دقیقه و 30 ثانیه متفاوت باشد.

  1. مرحلۀ پایانی

در این مرحله کیسۀ برنج شما آماده شده است و می توانید آن را در هر نقطه از بدن قرار دهید و لذت ببرید. از این به بعد یادمون باشه «کیسه های برنج رو دور نندازیم»، شاید به کارمون بیاد.

 

برای دریافت فایل مقالۀ «درمان آرتروز با استفاده از کیسۀ برنج»، بر لینک زیر کلیک کنید:

فایل مقالۀ «درمان آرتروز با استفاده از کیسۀ برنج»

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

بِرَنج نیست، به کیسۀ برنجه

تا مدت ها پیش، تولید برنج و رساندن آن به دست مصرف کنندۀ نهایی، به رنج و زحمت زیادی انجام میشد. امروزه اما با گسترش دستگاه ها و  ماشین آلات صنعتی، رقابت در این عرصه به میزان قابل توجهی گسترده و چالش برانگیز شده است. فراگیر شدن امکان های فروش (سایت، فروشگاه، مغازه و دلال)، دگرگونی های گسترده ای را در زنجیرۀ تامین برنج ایجاد کرده اند که خود زمینه ساز ایجاد دگرگونی در نگرش و شیوۀ تولید و پخش تولیدکننده های برنج شده است.ر این میان اما، دانش برندینگ و مدیریت برند، بیش از پیش اهمیت یافته و به فاکتوری حیاتی برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار در آوردگاه تولید و پخش برنج تبدیل شده است. برند یا نام تجاری، هویت بصری برند (جلوه های گرافیکی نام تجاری) و بسته بندی کالا، از جمله عامل های مهم و استراتژیکی هستند که اگر شرکتی خواهان دوام یافتن در این صنعت است، باید به آن ها توجه ویژه داشته باشد. گرچه عامل های یاد شده همگی اهمیت ویژه ای دارند، با این حال به نظر می رسد که بسته بندی کالا و برنج، بیش از دیگر عامل ها بر تصمیم مشتری به خرید اثرگذار باشند.

عدد تامین کننده و ورود بازیگرهای جدید

ورود بازیگر های جدید به صنعت تولید برنج و افزایش تامین کننده ها، سبب شده تا بحث کیفیت برنج، هم چون گذشته مطرح نباشد. به همین جهت می بینیم که امروز، این برند و طراحی و بسته بندی کیسۀ برنج است که بیش از پیش تمایز ایجاد می کند و بر نخستین خرید مشتری اثرگذار است.

  1. نخستین تجربۀ مشتری

گرچه طراحی و برند برنج، در همۀ مرحله، از جمله تولید تا پخش آن، اثرگذار است، با این حال این موضوع برای مشتری نخستی که هیچ ذهنیت و تجربه ای نسبت به برند مورد نظرش نداشته است، اهمیتی دوچندان می­یابد. بسته بندی و برند برنج، نخستین عاملی است که می تواند تصویری جالب در ذهن مشتری ترسیم و او را به سمت خرید رهنمون کند.

  1. ذهنیت مشتری و برند ایمیج

نام و طراحی روی کیسه، نفوذ گسترده ای در ذهن مشتری خواهد داشت. به همین جهت، هرچه نام، طراحی و بسته بندی کیسه بتواند پیوند قوی تری با مشتری برقرار کند، ماندگاری آن در ذهن مشتری بیشتر می شود و هرچه برند و کالا در ذهن مشتری ماندگار باشد، ضریب احتمال مراجعۀ بعدی مشتری بالاتر می رود.

برند ایمیج از عامل های اثرگذار بر ذهنیت مشتری است که تصویر او نسبت به کالا و در نتیجه سازمان را شکل می دهد. در این مورد، مدیرهای شرکت و سازمان باید توجه داشته باشند که طراحی و بسته بندی کالا بیشترین تناسب و هماهنگی را با آرمان، هدف، شعار و ماموریت سازمان داشته باشد و بتواند تصویر مطلوب را به مشتری منتقل کند.

  1. کیسۀ برنج، آخرین بازاریاب

طراحی و بسته بندی کیسۀ برنج، زبان گویا و نافذی است که می تواند با اثرگذاری بر ذهنیت مشتری، به عنوان آخرین بازاریابی عمل کند که مشتری را به خرید و مصرف کالا تشویق می نماید. در نهایت، این طراحی و بسته بندی کیسۀ برنج است که مشتری را قانع می کند تا کدام برند را گزینش کند. به همین دلیل لازم است تا پخش کننده ها اهمیتی ویژه برای طراحی و بسته بندی کیسه قائل باشند. جذاب بودن طرح روی کیسه، رسا و مناسب بودن نوشته و متن کیسۀ برنج، جنس کیسه و ساختار بسته بندی کیسه، فاکتورهای اثرگذاری هستند که لازم است هزینه و زمان کافی برای آن ها صرف شود.

امل های یاد شده سبب شدند تا شرکت های گرافیکی، تبلیغاتی و البته طراح ها، جایگاه مهمی در این صنعت بیابند و طراحی و بسته بندی کیسۀ برنج، به نقطه ای حیاتی در زنجیرۀ تامین این کالای پرمصرف تبدیل شود که البته بی راه هم نیست. بسته بندی برنج و طراحی آن، به مشتری کمک می کند تا با آسودگی بیشتری در این آشفته بازار، برند و کالای مورد نظر خود را بیابد. به همین دلیل، امروز طراح های کیسه و بسته بندی برنج، جایگاه مهمی در این صنعت یافته اند و بر کنش های تجاری سازمان اثرگذار هستند. پس لازم است تا سازمان ها افزون بر توجه به کیفیت، قیمت و بازاریابی، برنامه ای مدون برای طراحی و بسته بندی اثرگذار داشته باشند.

رای دریافت فایل مقالۀ «بِرَنج نیست، به کیسۀ برنجه»، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فایل مقالۀ «بِرَنج نیست، به کیسۀ برنجه»

 

  • کیسه برنج