در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همیشه قسمت دانستنی ها در یک مقاله به چیزهایی مربوط می شود که یا آن را تا کنون نشنیده ایم و یا تعداد کمی آن را شنیده اند. در این مقاله می خواهیم شما را با دانستنی های جالبی در مورد صنعت بسته بندی که کمتر شنیده اید، آشنا کنیم.

جعبه مقوایی

شاید باورش برای شما سخت باشد اما جعبه مقوایی در صنعت بسته بندی بیش از صد سال است که در صنعت بسته بندی استفاده می شود. اولین جعبه مقوایی در سال 1903 میلادی اختراع شد و از آن زمان تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

 

تاریخ انقضا روی بطری

برای همه ما بارها پیش آمده است که تاریخ انقضای روی بطری را دیده ایم و فکر کرده ایم که تاریخ انقضای نوشیدنی داخل بطری ست. اما اشتباه است! تاریخی که روی بطری نوشته شده است، در واقع تاریخ انقضای بطری است نه نوشیدنی داخل آن!

هفت ثانیه اول

وقتی مشتری محصول شما را می بیند، شما 7 ثانیه فرصت دارید تا نظر او را جلب کنید و او محصول شما را بخرد. بنابراین بسته بندی و ارتباط گرافیکی از دید مشتری برای یک شرکت خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود.

کاغذ های بسته بندی کریسمس

بسته بندی های جذاب کریسمس سالانه باعث ایجاد زباله زیادی می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سالانه 83 کیلومتر زباله از بسته بندی های کریسمس ناشی می شود. این میزان زباله برای پوشاندن یک جزیره کافی است! پس بهتر است به دنبال مواد تجزیه پذیر باشیم.

 

کوچک شدن بسته بندی های صنعت نوشیدنی

اتفاقی که طی سال های اخیر در صنعت بسته بندی نوشیدنی افتاده است، این است که شرکت ها به دلیل کوچکتر شدن خانواده ها، بسته بندی های نوشیدنی را کوچکتر می سازند که بر اساس گزارشات، این موضوع باعث استقبال خانواده ها شده است.

حمل و نقل بسته های کوچک نوشیدنی ساده تر است و مشکلات آلودگی محیط زیستی کمتری دارد و همچنین برای بعضی نوشیدنی های مضر، مردم ترجیح می دهند به دلیل حفظ سلامتی، از مقدار کمتری نوشیدنی استفاده کنند و بیشتر برای سلامتی خود ارزش قایل باشند.

اعداد روی بسته بندی ها

عدد هایی که روی بسته بندی چاپ شده اند، اگر 4 رقمی باشند، به این معناست که محصول از روش معمول و با آفت کش های مصنوعی تولید شده اند.

اگر عدد 5 رقمی باشد و با عدد 8 شروع شود، یعنی میوه یا سبزی ای است که در ژنتیک آن اصلاحاتی انجام شده است و اگر با 9 شروع شود یعنی به صورت ارگانیک رشد کرده است و هیچگونه اصلاحات ژنتیکی ای نداشته است.

صنعت بسته بندی محصولات همواره با دانستنی های جالبی همراه است که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره کردیم. برای این که مطالب جالب دیگری در مورد بسته بندی محصولات بخوانید، لینک زیر را کلیک کنید.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

یکی از قدم های اولیه و اساسی برای ورود کالای شما به بازار، طراحی و تولید بسته بندی مناسب و زیبا خواهد بود. بسته بندی درست یک محصول می تواند از خطرات احتمالی در حین حمل و نقل از محل تولید تا رسیدن به دست مشتری را به میزان زیادی کاهش دهد یا از ورود آفات و حشرات به داخل محصول جلوگیری کند. پس توجه به آن امری حیاتی ست. شاید برای تان جالب باشد که در مورد معروف ترین برند های دنیا و نوع بسته بندی محصولات شان اطلاعاتی را کسب کنید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بسته بندی محصولات اپل

اپل همیشه یک ویدیو مجزا برای بسته بندی محصولاتش و باز کردن آن ها ارائه می کند. این موضوع باعث می شود تا بدانیم چقدر بسته بندی یک محصول مهم است که شرکتی مانند اپل اقدام به ساخت ویدیویی مجزا برای آن کرده است.

این موضوع همچنین باعث شده است تا اپل سیر صعودی برای تولید بسته بندی های خود داشته باشد و هر بار از لحاظ ظاهری و کیفی و راحتی باز کردن، آن را بهبود دهد.

بسته بندی محصول شرکت نانگشیم

شرکت نانگشیم یکی از معروفترین شرکت ها در حوزه تولید نودل فوری است. این شرکت مواد غذایی در اقدامات اخیر خود، بسته بندی نودل را با ظرف های آماده گرم کردن ارائه کرد. این شرکت از ظرفی استفاده کرده است که قابل استفاده در مایکرویو است و تا دمای 100 درجه را می تواند تحمل کند.

سته بندی محصولات نایک

همه ما نام نایک را به عنوان مبدع بسته بندی های نوآورانه شنیده ایم. این شرکت در طراحی های اخیر خود برای جعبه های کفش، از مواد بازیافتی استفاده کرده است و جعبه کفش های خود را به شکل کوله پشتی طراحی کرده است. مواد بازیافتی ای که برای تولید این جعبه کفش ها استفاده شده اند، غالبا ظرف های نوشیدنی بوده اند.

عبه های شرکت ماشین فردا

شرکت سوئدی ماشین فردا اقدام به تولید جعبه های آبمیوه سحر آمیز کرده است. این جعبه ها از ژل جلبک دریایی آگار و آب ساخته شده اند که باعث می شود آبمیوه برای کوتاه مدت تازه تر و خنک تر بماند. ساخت این جعبه از مواد تجزیه پذیر بوده و نکته جالب آن این است که جعبه با همان سرعتی که شما نوشیدنی را استفاده می کنید، از بین می رود.

بسته بندی جدید کوکاکولا

برند معتبر و معروف کوکاکولا اقدام به بسته بندی های جدید برای نوشیدنی های خود کرده است. این شرکت قوطی های حساس به سرما طراحی کرده است و در زمانی که قوطی سرد باشد، روی آن تصویر یخ پدیدار می شود. با این کار شما دیگر نیازی نیست از فروشنده بپرسید که نوشیدنی خنک است یا خیر. فقط باید روی قوطی را نگاه کنید. طبق تحقیقات انجام شده کلمه کوکاکولا بعد از کلمه Okay قابل فهم ترین کلمه دنیاست.

مانطور که دیدید حتی شرکت های معروف و معتبر دنیا هم در تلاش برای ایجاد بسته بندی های خاص هستند و سعی می کنند تا با ایده های مختلف و خلاقانه، بسته بندی محصولات خود را به روز کنند.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

ساک تبلیغاتی کرافت

کرافت به آلمانی به معنی قدرت است و کاغذ کرافت از نظر مقاومت، ماده‌ای قوی محسوب شده و کاغذی بسیار محکم با انعطاف زیاد و مقاومت بالا در برابر پارگی است.

این نوع کاغذ به طور معمول به رنگ قهوه ای می باشد ولی سفید بودن کاغذ کرافت نیز امری غیرممکن نیست و اگر در هنگام تولید کاغذ کرافت، خمیر چوب را رنگبری (یا به اصطلاح BLEACH) کنند؛ می توان کاغذ کرافت را به صورت سفید عرضه کرد.

عریف خاصی که کاغذ کرافت دارد این است که باید حداقل ۸۰% آن خمیر کاغذ (یعنی خمیری که از چوب بدست آمده است) باشد.

ممکن است اسامی زیادی از کاغذ کرافت شنیده باشید مثل: کاغذ کرافت هندی، کاغذ کرافت اوکراینی، کاغذ کرافت روسی، کاغذ کرافت سفید، کاغذ کرافت 70 گرم، کاغذ کرافت 40 گرم و...

ین امر به این دلیل است که کاغذ کرافت انواع متنوع و مختلفی دارد و در گرماژ و ابعاد مختلف تولید می گردد و موارد مصرف بسته به نوع آن متفاوت است اما موارد کلی مصرف کاغذ کرافت معمولا در صنعت بسته بندی، کارتن سازی، پاکت گچ و سیمان، ساک دستی یا به اصطلاح پاکت کرافت که پاکت های مستحکمی هستند و …می باشد.

کاغذ کرافت یکی از قدیمی ترین کاغذهای تواید شده به حساب می آید. در طی دوره های مختلف استفاده های زیاد و متنوعی از کاغذ کرافت در صنعت بسته بندی شده است.

جالب اینجاست که این کاغذ با توجه به قدمتی که دارد به دلیل بافت مقاوم و قیمت مناسب، علی رغم بوجود آمدن دستگاههای بسیار پیشرفته و کاغذ ها و مقواهای جدید و شیک کنار گذاشته نشده و مخاطبان خاص خود را دارد که همچنان در بسیاری از موارد مثل ساخت ساک دستی یا پاکت کرافت، منو رستوران ها، پاکت آجیل و یا حتی به عنوان کادو پیچ یا کاغذ کادو مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر مقاومت و استحکام این نوع کاغذ یکی دیگر از دلایلی که کاغذ کرافت همیشه مخاطبان خاص خود را حفظ می کند نوع بافت و طیف رنگ قهوه ای آن بوده که حالت کلاسیک و شیک دارد و استفاده از آن نوستالژی خاصی به همراه دارد.

مانطور که می دانید یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای تبلیغاتی چاپ ساک دستی یا شاپینگ بگ(Shopping bag) می باشد، زیرا جهت حمل هدایای تبلیغاتی، ارائه کاتالوگ و بروشور و همچنین برای قرار دادن اجناس خریداری شده توسط مشتری  بسیار کارآمد و قابل استفاده است.

به همین دلیل برخی برندها که از کاغذ کرافت جهت پاکت سازی و ساخت ساک تبلیغاتی خود استفاده می کنند نه تنها این حس خوب و خاطره انگیز را به مشتری القا کرده و از این طریق مخاطب را مجذوب برند خود می کنند، بلکه با استفاده از این جنس ساک تبلیغاتی کاغذی که نسبت به ساک دستی پارچه ای و ساک دستی گلاسه بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز می باشد هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد و هم در حفظ محیط زیست کمک به سزایی کرده اند.

چاپ روی ساک تبلیغاتی کاغذی که برای تبلیغات و برندینگ بسیار مفید است نیز قابل اجرا می باشد و  معمولا روی ساک دستی کرافت چاپ بصورت تک رنگ یا 2 رنگ انجام می شود.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

اهمیت و قدرت بسته بندی محصول و جایگاهی که در اثر گذاری خرید توسط مشتری دارد، بر کسی پوشیده نیست. بسته بندی یک محصول می تواند باعث موفقیت در فروش و سود آوری بیشتر شود و یا می تواند محصول و نام تجاری شما را نابود کند. اما برای این که بتوانیم یک بسته بندی محصول موفق داشته باشیم باید چه کار کنیم؟ قواعد و اصولی برای این کار وجود دارد؟ می توانیم راهی پیدا کنیم که به واسطه آن فروش محصولات را بیشتر کنیم؟ جواب تمام این پرسش ها را می توانید در این مطلب بگیرید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

حفظ و نگهداری از محیط زیست

مصرف کنندگان محصولات در این دوره بیشتر از هر زمان دیگری به محیط زیست اهمیت می دهند و تمام تلاش شان را می کنند تا کمتر به محیط زیست آسیب برسانند. به همین دلیل خیلی برای شان اهمیت دارد که بسته بندی محصولی که شما تولید می کنید، به حفظ محیط زیست کمک کند و اثرات تخریبی نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود بسته بندی مواد غذایی را از مواد تجزیه پذیر تهیه کنید یا از موادی استفاده کنید که اصطلاحا دوستدار محیط زیست هستند. در چند سال گذشته استفاده از کیسه های پارچه ای برای بسته بندی محصولات به جای کیسه های پلاستیکی رواج زیادی داشته است و می توانید با گسترش این فرهنگ، در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل تان حساب ویژه ای باز کنید.

سته بندی شفاف

وقتی صحبت از بسته بندی شفاف می شود، ناخودآگاه ذهن به سمت بسته بندی های سلفون یا بسته بندی های دریچه دار می رود اما منظور ما این است که به مشتری خود نشان دهید محصولی که مصرف می کند، چطور تهیه شده است. مخصوصا اگر مواد غذایی یا نوشیدنی تولید می کنید، چون به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط است، برای شان مهم است که بدانند محصول چطور تولید می شود. روی بسته بندی مواد غذایی حتما ارزش غذایی را به درستی ذکر کنید و به مشتری نشان دهید که بسته بندی مواد غذایی چطور صورت گرفته است و مطمئن باشید با این کار مشتری به شما اعتماد می کند و می توانید فروش محصول خود را بیشتر کنید.

سته بندی راحت

امروزه همه به دنبال این هستند که بسته بندی محصولات شان راحت باز شود و فورا در دسترس مشتری قرار گیرد. به همین دلیل حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

جالب است بدانید که خریداران بیشتر طرفدار بطری های آب معدنی یا بطری های نوشیدنی هستند و کمتر به سراغ نوشیدنی های قوطی می روند. و کار اشتباهی ست اگر شما به خاطر داشتن بسته بندی شکیل تر و زیباتر مشتری را به زحمت بیندازید. شاید مشتری بار اول از محصول شما استفاده کند اما بار دوم خاطره بد سخت باز کردن محصول در ذهنش تداعی می شود و از محصول شما استفاده نمی کند.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

این روزها بازار چاپ بسته بندی مواد غذایی و ارائه بسته بندی سازگار با محیط زیست بسیار داغ است. بسیاری از گروه های تحقیقاتی نیز در پی یافتن راهی برای بسته بندی مواد غذایی با ماندگاری بیشترهستند. اولین نکته مهم برای این امر جلوگیری از نفوذ اکسیژن به ماده غذایی یا دارویی می باشد.
 

راه های بسته بندی خاص و جدید برای زندگی سالم و حفظ محیط زیست ارائه شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. مثلا بسته بندی آب آشامیدنی که قرار است جایگزین بطری های پلاستیک شود و به زودی نیز وارد بازار خواهد شد. این نوع خاص از بسته بندی در واقع یک حباب مملو از آب است و از عصاره seaweed (نوعی جلبک دریایی) ساخته شده است.

به گفته محققان هدف از اختراع این بطری‌ها از بین بردن زباله‌های مربوط به بسته‌ بندی است. در حقیقت یک شیوه بسته‌ بندی جایگزین برای بطری و لیوان‌ پلاستیکی است.

در اکثر موارد از بسته بندی محصولات برای تبلیغ برند نیز استفاده می شود. در واقع بسته‌بندی یکی از گام‌های اصلی در فرآیند برندینگ محصول به شمار می‌رود و جنس مرغوب، نوع بسته بندی، خلاقیت، رنگ بندی و نوع چاپ به مشتری در انتخاب یک محصول عالی کمک می کند.

در حال حاضر که بیشتر مواد غذایی و مواد بهداشتی با سلفون بسته بندی می شوند، به وسیله چاپ فلکسو (فلکسوگرافی) برند، نام محصول، ترکیبات آن محصول و بسیاری از موارد دیگر را روی آن چاپ می کنند تا از این طریق در ذهن مخاطب ماندگار شوند.
 

بسته بندی های مدرن مثل بسته بندی جدید آب نیز شاید در سالهای آینده بتوانند بستر تبلیغات را فراهم کنند. به این صورت که با دستگاههای پیشرفته چاپ و با استفاده از رنگ های خوراکی که استاندارد بوده و آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند بتوانید روی این بسته بندی خاص برند خود را ثبت کنید.

 

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

چه عواملی باعث می شود شما یک بسته بندی محصول خوب طراحی کنید؟ چه عواملی در موفقیت بیشتر در زمینه بسته بندی دخیل هستند؟ راه هایی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن به بسته بندی موفق تری رسید؟ برای گرفتن جواب سوالات بالا تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

سادگی در بسته بندی

نکته اولی که در بسته بندی محصول باید دقت کنید این است که محصول شما بسته بندی ساده ای داشته باشد. طبق نتایج یک تحقیق، شما تنها 4 ثانیه زمان دارید تا نظر مشتری را به خرید محصول شما که در قفسه قرار دارد، جلب کنید و برای این که به راحتی تاثیر مثبت روی مشتری بگذارید، باید به دو نکته توجه کنید:

  1. نام برند شما روی محصول کاملا واضح باشد.
  2. مشخص باشد که محصول چیست و برای برطرف کردن کدام نیاز تولید شده است.

در 4 ثانیه مشتری باید جواب این دو سوال را بگیرد. در غیر این صورت خیلی احتمال پایینی وجود دارد که محصول شما را خریداری کند چون درصد افرادی که برای خواندن اطلاعات روی محصول وقت بگذارند کم است. حتی اگر بسته بندی زیبا و جذابی داشته باشید ولی این دو گزینه را رعایت نکنید، ممکن است محصول شما در قفسه باقی بماند.

داقت در بسته بندی

برای همه ما پیش آمده که بسته بندی زیبا و شکیل یک محصول را دیده ایم ولی وقتی بسته بندی را باز کردیم با چیز دیگری روبرو شده ایم که در نهایت شاید 20 درصد به عکس روی بسته بندی شبیه باشد. تفاوت فاحش میان محصول و بسته بندی آن باعث ناراحتی مصرف کننده یا مشتری می شود و در نهایت او را نسبت به برند شما بی اعتماد می کند. این جاست که صداقت اهمیت زیادی پیدا می کند. پس برای این که برند تجاری تان را به آسیب بی اعتمادی دچار نکنید، صداقت در بسته بندی را رعایت کنید. صداقت در بسته بندی باعث می شود تا مشتری با چیزی روبرو شود که انتظارش را دارد و در نهایت میان برند های مختلف، برندی را انتخاب کند که صادق تر است.

عتبار بسته بندی

حتی اگر چندین محصول با یک شکل و شمایل بسته بندی شوند، تنها چیزی که آن ها را از هم متمایز می کند، نام تجاری حک شده روی آن است.

می توانید با انجام کار هایی خود را از بسته بندی های معمول و همیشگی رها کنید. به عنوان مثال اگر همیشه بسته بندی محصول تان به صورت تصویری بوده است، این بار نوشتار را هم دخیل کنید یا اگر بسته بندی محصول تان همیشه حالتی عمومی داشته است، این بار یک طراحی خاص انجام دهید. از خلاقیت تان استفاده کنید تا شکل جدید تری به بسته بندی محصول تان بدهید.

 

متفاوت بودن در بسته بندی محصولات، اعتبار شما را تضمین می کند اما باید دقت کنید که این متفاوت بودن در جهت مثبت باشد.

طراحی و بسته بندی محصول همیشه زمینه ای بوده است که خواستار زیادی داشته است و چیزی که می تواند شما را به سمت موفقیت بیشتر و فروش بیشتر هدایت کند، رعایت قوانین نانوشته ای ست که محصول شما را از سایر برند ها خاص می کند.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و اتفاقاتی که تکنولوژی در صنعت ایجاد کرده است، این که محصولی تولید شود که مورد اعتماد مصرف کننده واقع شود و او را وفادار به محصول شما نگهدارد خیلی مهم است. حس اعتماد باعث ایجاد حس مثبت در مصرف کننده می شود و در نهایت به طرفداری از محصول شما و خرید آن می انجامد. اما به دست آوردن این حس اعتماد با وجود رقبای زیاد کار سختی ست. مخصوصا که همه برند های تجاری در تلاش هستند تا با تبلیغات فراوان و تولید محصولات متنوع در عرصه رقابت گام بردارند. چیزی که حائز اهمیت است، این است که بسته بندی محصولات در ایجاد این حس مثبت تاثیر زیادی دارد.

نتایج تحقیقاتی که سایت معتبر ADWEEK انجام داده است، نتایجی را نشان می داد که این شرکت آن ها را به شرح زیر ارائه کرده است:

  • 42 درصد مشتریان به دنبال محصولات قابل اعتماد هستند.
  • 78 درصد مشتریان از برندی که می شناسند خرید می کنند.
  • 76 درصد مصرف کنندگان مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی می کنند.
  • 51 درصد مصرف کنندگان هم به دنبال این هستند که مواد غذایی کجا و چطور تهیه شده است.

بسته بندی محصول فقط باعث جلوه بصری نمی شود. امروزه مصرف کنندگان به دنبال محصولات قابل اعتماد می گردند. محصولاتی که نیاز شان را برآورده کند و بسته بندی محصول می تواند سریعا و در یک نگاه این حس را منتقل کند و اگر محصولی که خریده اند نیازشان را برآورده کند، بدون هیچ مشکلی از آن برند پشتیبانی می کنند و آن را به دیگران معرفی می کنند.

بتدا باید  به دنبال این باشید که محصول مورد نیاز مشتری چیست و پس از آن یک بسته بندی مناسب برای محصول تان طراحی کنید. برای داشتن مخاطبان خاص باید بسته بندی محصول خاص هم داشته باشید.

راحی یک بسته بندی که هم جذاب باشد و هم چیزی باشد که مشتری به آن نیاز دارد و برای برطرف کردن نیازش آن را می خرد، تاثیر مثبتی در تعاملات میان تولید کننده و مصرف کننده می گذارد. با این کار مشتری اعتمادش به برند شما بالا می رود و به محصول شما وفادار می ماند. این فرآیند باعث فروش بیشتر محصول تان می شود و جایگاه برند شما را در عرصه رقابت محکم می کند. هیچ گاه فراموش نکنید که بسته بندی محصول شما باید بر اخلاق و ایمنی تاکید کند.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

بسته بندی محصولات یکی از موضوعات اساسی در راه اندازی یک محصول و رسیدن به موفقیت است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، بیش از 70 درصد تصمیم خرید یک محصول، پس از مشاهده محصول در قفسه خوار بار فروشی یا فروشگاه صورت گرفته است. در این مطلب قصد داریم در مورد فوایدی که بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی دارد، با شما صحبت کنیم پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

فواید بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی

حفظ محصول در حین حمل و نقل و جا به جایی و تحویل و توزیع محصول

حفظ محصول از آلودگی ها و مشکلات حاصل از حمل و نقل

حفظ تازگی محصول از لحاظ ظاهری و رنگ و طعم و کیفیت

حفظ نام تجاری شرکت تولید کننده و توزیع کننده محصول

فظ محصول در حین حمل و نقل

برای شما که خط تولید و توزیع دارید، شاید بار ها پیش آمده باشد که محصولی تازه و سالم از درب کارخانه به سمت محل توزیع رفته باشد و در آنجا با مشکلاتی روبرو شده باشد. اگر شما برای محصولات خود از بسته بندی استفاده کنید، می توانید این تضمین را داشته باشید که با بسته بندی اصولی و دقیق در حین حمل و نقل هیچ اتفاقی برای شان نمی افتد و سالم به محل توزیع می رسد.

حفظ محصول از آلودگی ها

شاید در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی مهم ترین دغدغه این باشد که محصول از آلودگی و خطرات این چنینی در امان باشد. این مواد چون مستقیما مصرف شده و به بدن انسان وارد می شوند، در صورت آلوده بودن می توانند انواع بیماری ها را به انسان منتقل کنند. این مساله علاوه بر خسارات جانی می تواند خسارات مالی و اعتباری هم برای شرکت تولید کننده داشته باشد و میزان فروش محصول را تا میزان بالایی کاهش دهد. به همین دلیل توجه به ایمنی در بسته بندی مواد غذایی یکی از مهم ترین عوامل است. بر اساس قوانین و مقررات FDA  شرکت ها موظف هستند اطلاعات اولیه و مهم در خصوص محصول را روی بسته بندی مواد غذایی برچسب گذاری کنند.

فظ تازگی محصول

تاریخ انقضا یکی از اساسی ترین و شاید مهم ترین قسمت در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی باشد. گرچه امروزه تست ها و آزمایش هایی انجام می شود که به واسطه آن بتوان عمر محصول را افزایش داد ولی درج تاریخ انقضا روی بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی همواره یکی از مسائل مهم است.

استفاده از لایه های محافظتی در بسته بندی محصول که از ورود هوا و رطوبت و حشرات به داخل محصول جلوگیری می کند، می تواند سلامت و تازگی و کیفیت محصول را از هر جهت تضمین کند.

حفظ نام تجاری

یک بسته بندی مناسب و جذاب می تواند باعث فروش بیشتر محصول شما شود و برند تجاری شما را مطرح کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی نهایت سلیقه را به خرج دهید و از ایده های خلاقانه برای طراحی استفاده کنید تا به فروش بیشتر محصول شما کمک کند.

 

همان طور که در این مطلب خواندید، بسته بندی محصول می تواند باعث فروش بیشتر محصول شما شود و اگر این بسته بندی دقیق و اصولی نباشد، می تواند باعث ضربه خوردن برند تجاری شما شود.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

در این مقاله هم می خواهیم در مورد سایر ویژگی های بسته بندی محصول صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دادن اطلاعات به فروشنده

بسته بندی محصول باعث می شود تا اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد را ببیند و محصول را انتخاب کند. مثلا اگر مشتری بخواهد یک بسته گوشت خریداری کند، روی آن می تواند وزن، شرایط نگهداری، بهترین زمان مصرف و ارزش غذایی را مشاهده کند و در انتخاب محصول یا عدم انتخاب آن تردید نکند.

سهولت در مصرف

بسته بندی مواد غذایی باعث می شود تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند میزان ماده غذایی که می خواهند را مصرف کنند و چون مواد بسته بندی شده همگی پاک شده و تمیز هستند، استفاده راحت تری دارد. مثلا اگر شما یک کیلو سبزی بسته بندی شده خریداری کنید، می دانید که آن یک کیلو دور ریز ندارد و مواد زاید آن به علوفه برای دام تبدیل شده است. اما اگر یک کیلو سبزی پاک نشده خریداری کنید، مجبورید مقداری از آن را دور بریزید و این موضوع باعث تولید زباله می شود. پس استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده راحت تر و به صرفه تر است.

ستاندارد گذاری بالا

کشور های پیشرفته هر ساله زباله کمتری نسبت به کشور های در حال توسعه تولید می کنند چون برای اغلب محصولات شان از بسته بندی استفاده می کنند.

افرادی که در کشور های پیشرفته زندگی می کنند، ارزش زیادی برای زمان خود قائل هستند و تلاش می کنند تا از مواد غذایی بسته بندی شده و پاک استفاده کنند تا در زمان شان صرفه جویی کنند.

به همین دلیل می توان گفت استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده، باعث بالا رفتن استاندارد های زندگی می شود.

اشتن حق انتخاب

شما حق انتخاب دارید که کدام محصول را انتخاب کنید و کدام یک را انتخاب نکنید. حق این را دارید که میزان دلخواه خود از محصول را تهیه کنید. حق این را دارید که محصول ها را با هم مقایسه کنید و محصولی که بیشتر مورد استفاده تان است را انتخاب کنید. حق این را دارید که محصولی را با زمان ماندگاری دلخواه تان انتخاب کنید. هیچ کدام یک از این عوامل در مورد خرید یک محصول بسته بندی نشده کارایی ندارد.

 

کمک به شاغل شدن افراد

سالانه افراد زیادی در کشور های توسعه یافته فقط در کارخانه های بسته بندی مشغول به کار می شوند و حتی در بسیاری از دانشگاه ها رشته های علوم بسته بندی تدریس می شود که افرادی که از این رشته ها فارغ التحصیل می شوند، از حقوق بالایی برخوردارند.

 

در پایان می توان گفت شاید بسته بندی مواد غذایی چیزی باشد که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده باشد. اما امروزه مسئله ای حائز اهمیت است و فواید آن بر کسی پوشیده نیست.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

به اطراف خودتان نگاهی بیندازید، محصولاتی که به دست تان می رسد را ببینید، غالب چیزهایی که اطراف تان وجود دارد، به صورت بسته بندی شده هستند. حالا واقعا فکر می کنید که اگر این بسته بندی ها وجود نداشته باشد، تغییری در زندگی تان ایجاد می شود؟ آیا بسته بندی محصول فایده ای هم دارد؟ آیا ضرری دارد؟

برای گرفتن جواب سوالات بالا در این مقاله با ما همراه باشیدتا ببینیم بسته بندی محصول می تواند مفید باشد یا خیر!

تاثیر بسته بندی در محیط زندگی

بسته بندی محصولات و مواد غذایی، باعث می شود درصد کمتری مواد فاسد شده داشته باشیم و کمتر خراب شوند یا آسیب ببینند. به عنوان مثال فرض کنید شما از یک مغازه کامپیوتری یک لپتاپ تهیه کرده اید، اگر لپتاپ شما در جعبه ای بسته بندی شده باشد و اطراف آن از یونولیت و کاغذ های محافظ استفاده شده باشد، آسیبی به آن نمی رسد. اما اگر بدون بسته بندی به شما تحویل داده شود، ممکن است هر لحظه آسیب ببیند و خراب شود.

ما سوالی که پیش می آید این است که بسته بندی هزینه دارد؟ برای جواب به این سوال به سراغ صحبت های کارشناسان محیط زیست می رویم که گفته اند: بهترین زباله، زباله ای ست که تولید نشود. زمانی که شما محصولات را بسته بندی می کنید، کمتر با ضایعات و زباله ها روبرو می شوید. برای مثال اگر شما مواد غذایی خود را به صورت بسته بندی استفاده کنید، چون پاک شده هستند، دیگر ضایعات یا زباله ای ندارند پس هزینه های محیط زیستی از بین می رود. اما هزینه تولیدات چه؟ به کمک پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته، هزینه تولیدات بسته بندی محصولات تا میزان زیادی کاهش پیدا کرده است. پس در نهایت می توان نتیجه گرفت که بسته بندی مواد غذایی هزینه کمتری نسبت به نوع باز آن محصول دارد.

ذشته از این ها طبق تحقیقاتی که رد کشور های توسعه یافته صورت گرفته است، تنها هفت درصد از هزینه کالایی که مشتری می پردازد، صرف بسته بندی محصول می شود.

مقابله با بیماری ها با بسته بندی مواد غذایی

معمولا بین 30 تا 50 درصد مواد غذایی، در فاصله تولید تا مصرف از بین می رود و همه این ها به دلیل نبود بسته بندی مواد غذایی صورت می گیرد. وجود نداشتن بسته بندی هم به ضرر تولید کننده ست و هم ضرر فروشنده و هم به ضرر محیطی که در آن زندگی می کنیم. زباله های ناشی از این فرآیند، با بسته بندی مواد غذایی تا مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود تا بیماری های شایع کمتر گریبان گیر ما شود. بسته بندی مواد غذایی به کاهش فاسد شدن و کپک زدن محصولات کمک می کند و بیماری های ناشی از آن ها را به حداقل می رساند.

 

شاید بسته بندی مواد غذایی چیزی باشد که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده باشد. اما امروزه مسئله ای حائز اهمیت است و فواید آن بر کسی پوشیده نیست.

 
  • کیسه برنج