در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حتی زمانی که شما یک بسته بندی زیبا با کیفیت عالی برای محصول خود دارید، باید طراحی دیگری مد نظر داشته باشید تا توسط آن مشتری را تحت تاثیر قرار دهید. یک بسته بندی جذاب باعث می شود مشتری برای چند لحظه در قفسه فروشگاه توقف کند و طرح بسته بندی محصول شما را بررسی کند. همین کار می تواند کمک کند که او محصول شما را بخرد.

طراحی بسته بندی خاص کمک می کند تا شما وارد بازار رقابتی قرار بگیرید و با رقبای بزرگی که در صنعت شما مشغول به کار هستند، رقابت کنید. چون امروزه همه در پی پیدا کردن راه هایی برای ایجاد تنوع در طرح و رنگ محصولات شان هستند. در این مقاله سعی می کنیم بهترین طراحی های انجام شده را به شما معرفی کنیم تا شما از آن ها ایده بگیرید و طراحی هایی برای بسته بندی محصولات خود انجام دهید که کاربردی و جذاب باشند.

اگر محصول شما با یک آیکون یا تصویر خاص شناخته می شود، حتما از آن روی بسته بندی محصولخود استفاده کنید تا مشتری سریعا آن را تشخیص دهد.

محصول را زیبا طراحی کنید. محصول نباید ظاهری خسته کننده داشته باشد بلکه باید نظر بیننده را جذب کند و برای مدتی به آن خیره شود. طرحی که انتخاب می کنید، هم از لحاظ رنگی و هم نوع طرح باید برای بیننده جالب باشد.

در طراحی تان چیزهایی که باعث می شوند به محیط زیست آسیبی برسد را حذف یا به حداقل برسانید. مثلا از کاغذ های قابل بازیافت در بسته بندی تان استفاده کنید یا پلاستیک را کنار بگذارید.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

اگر شما یک فروشگاه داشته باشید و یا صاحب یک کسب و کار باشید، برای این که محصولات تان را در اختیار مشتریان تان قرار دهید، نیاز دارید از ساک های تبلیغاتی و کیسه های دستی استفاده کنید. اگر این ساک ها و کیسه ها با ایده های خلاقانه تولید و چاپ شده باشند، جذاب تر خواهند بود و تاثیر مثبتی روی مشتری می گذارد و مشتری علاقه بیشتری نشان می دهد تا بار دیگر از شما خرید کند.

این کیسه ها و ساک ها، علاوه بر این که خلاقیت و اعتبار شما را به مشتری گوشزد می کند، بلکه باعث می شود افرادی که تا به حال از شما خرید نکردند (مشتریان بالقوه) از شما خرید کنند (مشتریان بالفعل).

در این مطلب سعی داریم نمونه هایی از ایده های خلاقانه چاپ روی کیسه ها را به شما نشان دهیم. پس با ما همراه باشید.

تصویر مربوط به تبلیغات چای کیسه ای است که طراحی آن به صورتی ست که انگار مشتری یک چای کیسه ای را حمل می کند.

تصویر مربوط به یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی است که با خلاقیت چاپ روی کیسه، دسته های ساک دستی را به شکل گوشی پزشکی طراحی کرده است.

عکس مربوط به تبلیغات یک کلینیک توانبخشی ست که در حمایت از کودکان اتیسم این کیسه را طراحی کرده است و روی آن شعار "دسترسی به کودکان مبتلا به اتیسم" نوشته است.

 

 

صلیب سرخ با طراحی خلاقانه این کیسه، نشان می دهد که به داوطلبان اهدا کننده خون نیازمند است.

شرکت تولید کننده کفش های کتانی، با چاپ روی کیسه های خرید مشتری توانسته است میزان فروش خود را بالا ببرد. در این تصویر شما مشاهده می کنید که بند های کفش کتانی در واقع دسته های کیسه خرید هستند.

حرف آخر

در پایان باید اضافه کنیم که طراحی های خلاقانه و چاپ آن ها روی کیسه های خرید، باعث می شود  وفاداری مشتری به شما بیشتر شود و علاوه بر این که خودش از محصولات و خدمات شما استفاده می کند، آن را به دیگران هم توصیه می کند.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

اهمیت و قدرت بسته بندی محصول و جایگاهی که در اثر گذاری خرید توسط مشتری دارد، بر کسی پوشیده نیست. بسته بندی یک محصول می تواند باعث موفقیت در فروش و سود آوری بیشتر شود و یا می تواند محصول و نام تجاری شما را نابود کند. اما برای این که بتوانیم یک بسته بندی محصول موفق داشته باشیم باید چه کار کنیم؟ قواعد و اصولی برای این کار وجود دارد؟ می توانیم راهی پیدا کنیم که به واسطه آن فروش محصولات را بیشتر کنیم؟ جواب تمام این پرسش ها را می توانید در این مطلب بگیرید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

حفظ و نگهداری از محیط زیست

مصرف کنندگان محصولات در این دوره بیشتر از هر زمان دیگری به محیط زیست اهمیت می دهند و تمام تلاش شان را می کنند تا کمتر به محیط زیست آسیب برسانند. به همین دلیل خیلی برای شان اهمیت دارد که بسته بندی محصولی که شما تولید می کنید، به حفظ محیط زیست کمک کند و اثرات تخریبی نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود بسته بندی مواد غذایی را از مواد تجزیه پذیر تهیه کنید یا از موادی استفاده کنید که اصطلاحا دوستدار محیط زیست هستند. در چند سال گذشته استفاده از کیسه های پارچه ای برای بسته بندی محصولات به جای کیسه های پلاستیکی رواج زیادی داشته است و می توانید با گسترش این فرهنگ، در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل تان حساب ویژه ای باز کنید.

سته بندی شفاف

وقتی صحبت از بسته بندی شفاف می شود، ناخودآگاه ذهن به سمت بسته بندی های سلفون یا بسته بندی های دریچه دار می رود اما منظور ما این است که به مشتری خود نشان دهید محصولی که مصرف می کند، چطور تهیه شده است. مخصوصا اگر مواد غذایی یا نوشیدنی تولید می کنید، چون به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط است، برای شان مهم است که بدانند محصول چطور تولید می شود. روی بسته بندی مواد غذایی حتما ارزش غذایی را به درستی ذکر کنید و به مشتری نشان دهید که بسته بندی مواد غذایی چطور صورت گرفته است و مطمئن باشید با این کار مشتری به شما اعتماد می کند و می توانید فروش محصول خود را بیشتر کنید.

سته بندی راحت

امروزه همه به دنبال این هستند که بسته بندی محصولات شان راحت باز شود و فورا در دسترس مشتری قرار گیرد. به همین دلیل حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

جالب است بدانید که خریداران بیشتر طرفدار بطری های آب معدنی یا بطری های نوشیدنی هستند و کمتر به سراغ نوشیدنی های قوطی می روند. و کار اشتباهی ست اگر شما به خاطر داشتن بسته بندی شکیل تر و زیباتر مشتری را به زحمت بیندازید. شاید مشتری بار اول از محصول شما استفاده کند اما بار دوم خاطره بد سخت باز کردن محصول در ذهنش تداعی می شود و از محصول شما استفاده نمی کند.

 

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله به ادامه صحبت درباره قوانین، قواعد و زمان تغییر بسته بندی محصول می پردازیم.

تغییر زمان

یکی از عواملی که باعث تغییر بسته بندی محصول می شود، گذشت زمان است. زمان یکه شما یک محصول را برای اولین بار تولید کردید، شاید یکسری معیار ها مهم بود و اکنون چیز های دیگری هستند که مهم هستند. مثلا چند سال قبل شاید همین که بسته بندی شما زیبا باشد کفایت می کرد و نظر مصرف کننده را جلب می کرد، اما اکنون این که بسته بندی خلاقانه باشد و از ایده های گرافیکی یا عکاسیاستفاده کند هم مهم است.

س گذشت زمان به شما نشان خواهد داد که باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. اما برای این کار باید ببینید چه چیزی تغییر کرده است. تمایل مشتری نسبت به چه چیزی بیشتر شده است. استفاده از چه اشکال و ایده هایی می تواند ذهن مشتری را ترغیب کند تا به محصول شما نگاه کند و آن را بخرد. باید دقت کنید که بسته بندی محصول شما نباید آن قدر تغییر کند که مصرف کننده دیگر آن را نشناسد چون اعتبار برند شما را خدشه دار می کند. پس از جمع بندی با خیال راحت می توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.

بررسی بازار هدف

شما برای این که بتوانید محصولی که تولید کرده اید را در بازار به فروش برسانید باید به نیاز های مشتری و سلایق آن ها توجه کنید. اما این اطلاعات را چطور می توانید بدست آورید؟ می توانید با خرده فروشان صحبت کنید. آن ها چون دسترسی مستقیم به مشتریان دارند، راحت تر می توانند به شما اطلاعاتی که می خواهید را بدهند. می توانید در مورد نوع بسته بندی محصول، طرحی که باید روی آن پیاده شود و حتی زمان توزیع محصول با آن ها مشورت کنید.

نحلال پیام برند

بیشتر برند ها زمانی که یک شعار یا پیام را انتخاب می کنند که آن جمله کوتاه، داستان تولید و ساخت محصول شان را بیان کند. اما روزی می رسد که پیام شما اعتبار سابق را ندارد یا اهمیت آن با گذشت زمان کمرنگ شده است. در این صورت شما می توانید با تغییرات کوچک دوباره پیامی با ارزش را روی بسته بندی محصولات خود قرار دهید و آن را به بازار عرضه کنید.

 

با توجه به نشانه ها و قوانینی که در این مقاله و مقاله قبل اشاره شد، شما می توانید متوجه شوید که چه زمانی بهترین زمان برای تغییر بسته بندی محصول تان است و وقتی زمان آن فرار رسید، با خیال راحت این کار را انجام دهید.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین ارکان در فروش و بازاریابی محصول، بسته بندی آن است. اما باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله خواهید دید که چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. چه قوانینی را برای تغییر بسته بندی محصول باید استفاده کنید. چطور در برابر تغییر بسته بندی محصول مقاومت نکنید و راحت تر آن را بپذیرید. چقدر باید در بسته بندی محصول تغییرات ایجاد کنید تا هم برای مشتری جذاب باشد و هم باعث سردرگمی او نسبت به بسته بندی قبلی نشود. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

زمان لازم برای تغییر بسته بندی محصول

بر اساس تحقیقاتی که در صنعت بسته بندی انجام شده است، 6 سال زمان لازم است تا شما بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. بسته بندی محصول شما بعد از گذشت 6 سال باید تغییر کند و اهمیتی ندارد که سیاست های برنامه ریزی شده شما در 6 سال قبل چه بوده اند چون آن سیاست ها برای 6 سال بعد مناسب نیستند و باید قوانین و سیاست های جدیدی اتخاذ شود. تغییر بسته بندی شما نباید شتاب زده باشد و شما باید بر اساس هدفی که دارید، انتخاب کنید که بسته بندی محصول چطور تغییر کند.

غییر بازار هدف و رقبا

پس از گذشت 6 سال رقبای شما تغییر می کنند. برخی شرکت ها که قبلا رقیب شما بودند، ورشکست شده اند یا نوع کارشان را تغییر داده اند. برخی از سازمان ها قدرتمند تر شده اند و از شما پیشی گرفته اند. زمانی که 6 سال از سیاست قبلی شما برای رقابت بین شرکت های مشابه می گذرد، زمان آن است تا روی بسته بندی محصول خود بیشتر فکر کنید چون الان رقبای شما و بازار هدف شما نسبت به 6 سال پیش متفاوت شده است.

ناسایی مشتریان

پس از گذشت این زمان شما متوجه شده اید که نیاز های مشتریان تان چیست. متوجه شده اید چه چیزی رفاه و راحتی را برای آن ها به ارمغان میاورد. متوجه شده اید چه نوع بسته بندی ای برای آن ها جذاب تر است و استفاده از چه رنگ هایی در طراحی بسته بندی محصول تان، می تواند باعث شود تا آن ها برای چند ثانیه به محصول شما خیره شوند و سپس اقدام به خرید کنند. از نمونه های مثبت تغییر محصول که به رفاه مصرف کننده پرداخته بود، طراحی بسته بندی سس های کچاپ بود که قبلا به صورت شیشه ای استفاده می شود و خالق شرکت پس از مدتی دریافت که اگر بسته بندی محصول را به صورت برعکس در اختیار مصرف کننده قرار دهد، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. یا شرکت های آبمیوه سازی پس از گذشت چند سال متوجه شدند که ساخت پاکت های آبمیوه به شکل مورب باعث راحت ریخته شدن نوشیدنی به داخل لیوان می شود. زمانی که شما سلیقه و نیز مشتری را شناسایی کردید، می توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.

 

 

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

زمانی که مشتری تصمیم به خرید یک محصول می گیرد، اولین چیزی که روی تصمیمش اثر می گذارد، بسته بندی است. بسته بندی خاص یک محصول اعم از پوشاک، مواد غذایی، مواد بهداشتی و... بر روی خرید آن محصول تاثیر می گذارد. کیفیت بسته بندی و نوع بسته بندی روی تصمیم مشتری برای خرید اثرگذار است. بسته بندی پوشاک یک فرآیند تجاری پیچیده ست که هدف آن نمایش محصول و اعتبار برند است.

اما چطور می توان به یک بسته بندی خاص و مناسب برای پوشاک رسید؟

بسته بندی پوشاک و صنعت تولید سلفون از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است و باعث شده است تا از کیسه چند لایه برای بسته بندی پوشاک استفاده شود. این نوع بسته بندی باعث شده است تا پوشاک شما از خطرات احتمالی که ممکن است در حین حمل و نقل به وجود بیاید، در امان باشد. چیزی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اهمیت دادن به حفظ محیط زیست است. بسته بندی هایی که امروزه انجام می شود، از مواد بازیافتی استفاده می کنند و تلاش می کنند تا کمترین آسیب را به محیط زیست برسانند.

برای این که در میان انبوه تولید کنندگان بتوانید محصول خود را به بهترین شیوه به نمایش بگذارید، باید چند ویژگی را رعایت کنید:

مشتری رغبتی ندارد که پوشاکی که خریداری می کند با بسته بندی خراب و آسیب دیده به دستش برسد. استفاده از کیسه چند لایه و بسته بندی های مقاوم می تواند سلامت محصول شما را تضمین کند.

بسته بندی محصول شما باید سادگی و در عین حال زیبایی را به نمایش بگذارد. شما می توانید با استفاده از طراحی خاص که در ادامه می توانید نمونه های آن را مشاهده کنید، نظر مشتری را جلب کنید و اعتبار برند خود را بالا ببرید.

 

بسته بندی پوشاک باید علاوه بر این که به زیبایی محصول کمک می کند، راحتی استفاده از محصول هم در پی داشته باشد. یعنی طراحی شما هر چقدر هم که خاص و جالب باشد ولی مصرف کننده را در استفاده از محصول دچار مشکل کند، برای مشتری جذاب نخواهد بود. در ضمن روی بسته بندی محصول باید حتما اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد را درج کنید. نحوه شستشوی لباس، نحوه نگهداری از آن و.. باید به صورت کاملا شفاف روی بسته بندی چاپ شده باشد.

یکی از بهترین راه ها برای این که نظر مشتری را جلب کنید، طراحی بسته بندی خاص است. علاوه بر این ها شما می توانید با رعایت قوانین و ویژگی های یک بسته بندی، پوشاک مورد نظر خود را به دست مشتری برسانید.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

 

صنعت بسته بندی همواره در حال پیشرفت است و تولید کنندگان تمام تلاششان را می کنند تا از بهترین مواد و به صرفه ترین آن ها استفاده کنند. یکی از مواردی که استفاده از آن در صنعت بسته بندی هم به صرفه است و هم از محصول محافظت می کند، کاغذ کرافت است. کاغذ کرافت کاغذی ست که مقاومت بالایی دارد. این کاغذ که در رنگ های قهوه ای یا سفید وجود دارد، نسبت به کاغذ های دیگر از مقاومت بالاتری در برابر پاره شدن و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این ویژگی کاغذ کرافت باعث شده است که در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی داشته باشد و برای انواع بسته بندی مانند بسته بندی مواد غذایی، ساک های تبلیغاتی، بسته بندی هدایا و... استفاده شود.

ستفاده از کاغذ کرافت

کاغذ کرافت ها بر اساس نوع گرماژی که دارند به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند. در ادامه مطلب به بررسی هر کدام از کاغذ های کرافت و نوع کاربردی که دارند، اشاره خواهیم کرد.

کاغذ کرافت 40 گرمی

سبک بودن این دسته از کاغذ کرافت یک مزیت محسوب می شود و برای بسته بندی میوه، الگوی خیاطی، کاغذ های بیمارستانی و کاغذ های مورد نیاز برای دستگاه های اتوکلاو مناسب هستند. این کاغذ ها در برابر رطوبت و نفوذ پذیری هوا مقاومت می کنند و زمانی که شما برای میوه ها از این کاغذ استفاده می کنید، باعث تازگی و ماندگاری بالاتر محصولات می شوند.

اغذ کرافت های 70 تا 140 گرمی

کاغذ کرافت با این گرماژ ها برای ساخت انواع پاکت، ساک دستی، بسته بندی پوشاک، بسته بندی مواد غذایی، لمینیت و... مناسب هستند. استفاده از این کاغذ های چند ویژگی دارد که در سایر کاغذ ها کمتر قابل مشاهده است. کاغذ کرافت مقاومت مکانیکی بالایی دارد، قدرت جذب بالایی دارد و زمانی که شما برای انواع بسته بندی ها استفاده می کنید، در برابر پاره شدن مقاومت می کنند. برای این که از قیمت کاغذ کرافت در گرماژ های متفاوت مطلع شوید، روی لینک زیر کلیک کنید.

ین کاغذ ها به دلیل ارزان بودن مواد اولیه، برای استفاده در مصارف مختلف به صرفه هستند. در ضمن برای حفظ محیط زیست هم مناسب اند چون قابل تجزیه شدن و قابل بازیافت هستند. کاغذ کرافت برای بسته بندی از کیسه پلاستیکی مناسب ترند و شما برای تولید کاغذ کرافت هزینه کمتری نسبت به کیسه پلاستیکی پرداخت می کنید

برای دریافت قیمت کاغذ کرافت کلیک کنید

 

 

مانی که شما به عنوان یک تولید کننده برای بسته بندی محصولات تان از کاغذ کرافت استفاده می کنید، در واقع کارتان را شیک تر و با بسته بندی مقاوم تر به مشتری تحویل می دهید و مشتری قدردان اهمیت شما به نوع بسته بندی خواهد بود و متوجه می شود که حفظ محیط زیست برای شما مهم است.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

فقط گرافیک و طراحی نیستند که در بسته بندی محصول تاثیر دارند، شما می توانید با عکاسی هم بسته بندی محصول را نمایش دهید و باعث جذابیت محصول شوید.

عکاسی می تواند یک ابزار عالی برای طراحی بسته بندی باشد و باعث جذب مشتری بیشتر و فروش محصول شود. در ادامه این مقاله سعی می کنیم نمونه های مختلفی از عکاسی محصول را به شما نشان دهیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

بسته ‌بندی غذای کودک در شرکت Sprout

زمانی که شرکت های مختلف در حال استفاده از ایده های مختلف برای بسته بندی و طراحی محصولات شان هستند، یک ایده متفاوت می تواند باعث شود برند شما در سطح جهانی مطرح شود. مثلا کاری که شرکت Springetts برای غذای کودک Sprout  انجام داد، باعث شد تا استقبال جهانی از محصولاتش شود. این شرکت به مشتریان اجازه داد تا غذای کودک شان را همانطوری که دوست دارند، آماده کنند و این طرح برنده جایزه  A’Design Awards در سال 2013 شد.

سموتی میوه‌ای شرکت Innocent

کیفیت نوشیدنی هایی که شرکت Innocent به دست مشتریان می رساند، بر کسی پوشیده نیست. این شرکت از دو شرکت معروف طراحی family and friends و B&B Studios  برای طراحی روی بسته بندی اسموتی میوه ای کمک گرفت و طرحی که در نهایت پذیرفته شد شکل زیر بود. این طرح ترکیبی از عکاسی محصول، تایپوگرافی خاص، طراحی خاص و کارتونی ست.

 

چیپس سیب‌ زمینی Darling Spuds

طراحی خلاقانه در بسته بندی چیپس سیب زمینی، باعث شده است که در قفسه های فروشگاه ها طرفداران زیادی داشته باشدو اما کاری که شرکت Darling Spuds انجام داد، این بود که عکس یک سیب زمینی را با المان های گرافیکی ترکیب کرد و باعث انتقال یک پیام مهم شد. این که این محصول از مواد طبیعی ساخته شده است. این نوع استفاده از عکاسی که غیر متعارف هم هست، باعث می شود تا بسته بندی خاص محصول جذب مخاطب و فروش بیشتر را به دنبال داشته باشد.

ذای حیوانات Petcurean

شاید در صنعت بسته بندی، بسته بندی غذای حیوانات چیزی باشد که زیاد به آن پرداخته شده است و طرح های مختلف در این صنعت به کار رفته باشد اما کاری که شرکت Petcurean انجام داد این بود که با استفاده از عکس واقعی حیوانات و یک تایپوگرافی خاص توانست بسته بندی خاص محصول را تولید کند و نشان داد که هدفش تولید غذای خوش طعم و مقوی برای حیوانات است.

کس‌های زیبا روی بسته‌ بندی محصولات نشان می‌دهد که چطور می‌توان با عکاسی خلاقانه حس‌ و تجربه ‌های خاصی را به مخاطب منتقل کرد و حتی با طراحی خاص آن، پیام هایی هم به مخاطب منتقل کرد.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

یکی از خوراکی هایی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، دمنوش و چای است. برای این که شرکت ها بتوانند دمنوش ها و چای های کیسه ای را بیشتر به فروش برسانند، از بسته بندی های شکیل و زیبا استفاده می کنند و با نوشتن یکسری اطلاعات روی بسته بندی، مشتری را ترغیب می کنند تا محصول شان را خریداری کند. اما چیزی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم این است که چطور بسته بندی دمنوش و چای مورد استقبال قرار گیرد و چه کار هایی باید انجام داد تا آن را به یک بسته بندی خوب تبدیل کنیم؟ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا در مورد این موضوعات آگاهی بیشتری پیدا کنید.

نوع بسته بندی

نوع بسته بندی باید به طرزی باشد که یا محتویات داخل بسته بندی مشخص باشد یا شکل آن رویش کشیده شده باشد. برای دمنوش ها و چای کیسه ای چون تعدد محصول و طرح و رنگ آن زیاد است، باید دقت کنید که اگر مخلوطی از چند گیاه است، اسم آن ها به همراه شکل شان روی بسته بندی باشد. نوع بسته بندی باید سبک و کم جا باشد. چون این ها معمولا در سفر یا محل کار یا حتی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل تعدد و تنوع محصولی که دارند، نباید جا گیر و سنگین باشند.

طرح و شکل

طرح و شکل بسته بندی دمنوش و چای کیسه ای می تواند خیلی ساده و مربع یا مستطیلی شکل باشد اما برای این که بتوانید در کمتر از 7 ثانیه نظر مشتری را جلب کنید و مشتری محصول شما را از قفسه مواد خوراکی بردارد، باید طرح و شکل جالب تری به بسته بندی محصول تان بدهید.

برای این که با طرح و شکل های خلاقانه در بسته بندی چای و دمنوش آشنا شوید، به عکس های زیر نگاهی اجمالی بیندازید.

 

 

طلاعات روی بسته بندی

اگر محصول شما ترکیبی از چند گیاه یا چند اسانس است، حتما آن را روی بسته بندی محصول قید کنید. روش مصرف و زمان مورد استفاده و تاریخ انقضای محصول را حتما درج کنید. بهتر است روی بسته بندی شکل گیاهانی که از آن دمنوش یا چای کیسه ای استفاده شده را بنویسید. این کار باعث می شود مخاطب دید بهتری نسبت به محصول پیدا کند و حتی بدون خواندن اسامی، ترکیبات را متوجه شود. سایر عوامل مانند لوگو و شعار شرکت یا خواص محصول بستگی به خود شما داردت اما خیلی بسته بندیرا شلوغ نکنید تا مخاطب دچار سردرگمی شود.

اطلاعات مرتبط

می توانید داخل بسته بندی یک بروشور یا کاتالوگ کوچک قرار دهید و در مورد سایر دمنوش ها یا چای کیسه ای هایی که مشتری می تواند مصرف کند و مکمل چیزی باشد که خریده است، اطلاعات دهید. بهتر است این بروشور یا کاتالوگ همراه با شکل سایر محصولات باشد و خواص شان هم داخل آن نوشته شده باشد تا مشتری راحت تر تصمیم بگیرد.

حرف پایانی

در پایان می توان اشاره کرد که بسته بندی دمنوش و چای کیسه ای مثل هر بسته بندی دیگری، باید نهایت دقت و ظرافت را داشته باشد و اطلاعاتی که مشتری به آن نیاز دارد، روی آن نوشته شده باشد.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

نماد هایی که روی بسته بندی محصولات چاپ می شود، هر کدام نشانه چیزی هستند و توجه به هر کدام از این نماد ها به ما کمک می کند تا محصول را در شرایط بهتری نگهداریم. برای این که با علائم روی بسته بندی بیشتری آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شکستنی ست. این مفهوم نماد بالاست. یعنی شما باید محصولی که داخل بسته بندی با این نماد است را با احتیاط حمل کنید و ممکن است در اثر حمل بد، به محصول آسیب بزنید و بشکند.

  که از یک جعبه محافظت می کنند! این نماد نشان می دهد بسته بندی محصول باید با دقت و احتیاط انجام شود اما لزوما شکستنی نیست.

های به سمت بالا نشان می دهند که بسته بندی شما به چه صورت باید قرار بگیرد و حمل شود. این فلش ها باید به سمت بالا باشند و نباید کج شوند.

نماد را معمولا بر روی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی می بینید. این نماد نشان می دهد که محتویات داخل بسته بندی، باید در دمایی بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد قرار گیرد.

از نماد های مهم در بسته بندی محصولات، نماد بدون گلوتن است. این نماد یادآوری می کند که محصول حاوی گندم نیست. چون گندم ممکن است برای برخی حساسیت زا باشد. پس این نماد را روی بسته بندی مواد غذایی مشاهده خواهید کرد.

از محیط زیست نمادی ست که در سال 1992 توسط اتحادیه اروپا به ثبت رسید. این نماد را اگر روی بسته بندی ای مشاهده کردید، به این معناست که این محصول هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و شرکت تولید کننده حفاظت از محیط زیست را سرلوحه کارش قرار داده است. مثلا تصور کنید یه شرکت با کاهش میزان دی اکسید کربنی که آزاد می کرد، می تواند از این نماد روی محصولاتش استفاده کند و در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد یا شرکتی که از مواد بازیافتی برای تولید محصولاتش استفاده می کند، یا از مواد تجزیه پذیر برای محصولاتش استفاده می کند، می تواند از این نماد بر روی محصولاتش استفاده کند.

تلفنی که به حرف اول Quality چسبیده است. Quality به معنای کیفیت است و این نماد به این معناست که اگر از کیفیت محصولی که خریده اید راضی نیستید، می توانید گوشی را بردارید و با شماره ای که در کنار این نماد نوشته شده است، ارتباط برقرار کنید.

 

توجه به علائم بسته بندی باعث می شود محصول شما عمر بیشتری داشته باشد و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. پس با رعایت این موارد به عمر محصولاتی که می خرید، کمک کنید.

 
  • کیسه برنج