در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسته بندی محصولات

 

بازیافت به آماده‌سازی مواد برای بهره بری دوباره گفته می‌شود. موادی که معمولاً بازیافت پذیر می‌باشند عبارتند از آهن آلات، قراضه آهن، پلاستیک، شیشه، کاغذ، مقوا، برخی مواد شیمیایی و آشغال که به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

بازیافت از هدر رفتن منابع سودمند و سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و مصرف مواد خام و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. با این کار، تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش می‌یابد. بازیافت مهم‌ترین مفهوم و ساختار در مدیریت پسماند است.

چیزی که امروزه شرکت های طراحی بسته بندی به آن توجه می کنند، این است که بسته بندی محصولات قابل استفاده مجدد باشند. این موضوع هم باعث آلودگی کمتر محیط زیست می شود و هم کمک می کند تا یک شرکت تولید کننده به فکر خلاقیت و ایجاد تنوع در محصولاتش باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از طرح هایی که یک شرکت طراحی بسته بندی به کار برده است تا از بسته بندی محصولات استفاده مجدد شود، صحبت می کنیم.

پاکت کاغذی

این نمونه کاغذ های بسته بندی که می بینید، کار Casey Ng طراح معروف است که در طراحی آن دو چیز را رعایت کرده است، اول تجدید پذیر بودن این کاغذ های بسته بندی و دوم قابلیت تغییر سایز.

قابلیت تغییر سایز آن به شما کمک می کند تا حتی محصولات با ارتفاع زیاد هم با آن حمل کنید.

این بسته بندی خاص که با محیط زیست سازگار ست، می تواند هم یک کیسه خرید باشد و هم یک پاکت برای هدیه. مهم ترین مزیت این کاغذ بسته بندی قابلیت تغییر سایز آن در عین راحتی حمل آن است.

بسته بندی کفش

شرکت طراحی بسته بندی TDA از یک ایده خاص برای بسته بندی کفش شرکت نیوتن استفاده کرده است. این بسته بندی همان طور که مشخص است کاملا از مواد بازیافتی استفاده شده است و یک بسته بندی سبک برای کفش های شرکت نیوتن است.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

ّسته بندی مواد غذایی

 

بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)

بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)یکی از مهم ترین عوامل در فروش و بازاریابی (مارکتینگ)، نحوه و نوع بسته بندی محصولات به حساب می آید.

امروزه بسته بندی جزئی از محصول به شمار می آید و نقش موثری بر تصمیم مصرفکنندگان در زمان خرید ایفا می کند. در نتیجه این موضوع، توجه ویژه مدیران و بازاریابان را در فرآیند تولید و فروش محصولات طلب می کند. 

ر این مقاله به نقش بسته بندی محصولات غذایی در فروش و بازاریابی می پردازیم.


نقش بسته بندی
هدف از بسته بندی محصولات غذایی محافظت از آن ها در برابر آسیب های احتمالی می باشد.
بسته بندی محصولات غذایی دارای تفاوت¬هایی با یکدیگر هستند، به طور مثال بسته بندی مواد غذاییجامد و مایع با توجه به کارایی آنها قطعا دارای تفاوت های فاحشی است. علاوه بر فرم ظاهری بسته بندی، باید به نوع مواد به کار رفته در آن ها که موجب سلامت محصول می شود نیز توجه نمود.

مروزه بسته بندی محصولات، پیشرفت شایانی مطابق با تکنولوژی و فناوری های روز داشته است، به طور مثال بسته بندی های ضد ضربه، آنتی باکتریال و ضد ویروس، بسته بندی های ارگانیک که به بسته بندی های سبز نیز معروف هستند.


جذابیت بسته بندی
این موضوع که چطور یک محصول بسته بندی شود، از جمله عواملی است که در تصمیم گیری مصرف کننده هنگام خرید نقش قابل توجه ای دارد. بار ها برای خودمان پیش آمده در هنگام گشتن در فروشگاه های محصولات غذایی خیلی از محصولات را از روی جلد و بسته بندی جذاب آن ها انتخاب می کنیم، حتی اگر نیازی به آن محصول نداشته باشیم. 

ین موضوع ارتباط مستقیم با برانگیخته کردن احساسات مصرف کننده دارد و خیلی مواقع پیش می آید یک محصول را صرفا به دلیل ظاهر پر زرق و برق، رنگارنگ بودن و یا متفاوت و خاص بودن نوع بسته بندی انتخاب کرده ایم.


اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی
علاوه بر موارد ذکر شده تا کنون، باید این موضوع را نیز در نظر داشت که بسته بندی یک محصول نقش بسیار مهمی در نمایش اطلاعات آن محصول دارد. در واقع اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی نقش شناسنامه آن محصول را ایفا می کند، اطلاعاتی از قبیل نام، نوع و میزان مواد تشکیل دهنده آن. 

 

موما جدول اطلاعات جزئی محصول در پشت بسته بندی قرار دارد و بر روی آن فقط نام یا نهایتا ویژگی منحصر به فرد آن محصول درج شده است.


رابطه ی بین اطلاعات و جذابیت بسته بندی
با توجه به اهمیت و لزوم وجود هر دوی این موارد، این نکته را باید در نظر داشت که وجود اطلاعات بیش از اندازه بر روی بسته بندی کالا از جذابیت آن کم خواهد کرد و در این مواقع مصرف کننده در لحظه، دیگر به صورت احساسی تصمیم به انتخاب آن محصول نمیگیرد و مجبور به تحلیل و مقایسه ی آن محصول با محصولات مشابه دیگر می شود.

این اتفاق مصادف است با از دست دادن مشتری و اغلب برد با رقیبی است که بسته بندی ساده و جذاب با اطلاعات مفید و کوتاه را برای محصول تجاری خود طراحی و انتخاب نموده است.


برند سازی و ماندگاری 
یکی دیگر از مهم ترین نقش های بسته بندی در بازاریابی ، طراحی و انتخاب لوگوی خاص و منحصر به فرد است. این موضوع محصول شما را از دیگر محصولات مشابه در بازار تفکیک می کند. 
اصولا انتخاب یک رنگ سازمانی با یک لوگوی خاص و قابل فهم بر روی بسته بندی که در کوتاه مدت تغییر نکند موجب ماندگاری برند شما در ذهن مصرف کننده میشود.
در حال حاضر برندهایی در سر تا سر دنیا وجود دارد که صرفا با ثابت قرار دادن یک لوگو یا یک بسته بندی ویژه مصرف کنندگان خود را سال های سال وفادار نگه داشته اند!

جهت دانلود فایل مقاله "بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)" روی لینک زیر کلیک کنید

 فایل مقاله "بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

برنج

 

بزرگترین تولیدکنندگان برنج

برنج که جزئی از گروه غلات محسوب می گردد یکی از مهمترین اقلام خوراکی در دنیا و به خصوص کشورهای آسیایی است. این گیاه که بخش بزرگی از وعده های غذایی افراد در سراسر جهان را تامین می کند تا امروز حدود 10 الی 12 هزار گونه از آن شناخته شده است که البته انواع مختلف برنج زیر گروه دو شاخه اصلی از آن به نام های برنج ایندیکا (برنج هندی) و برنج جاپونیکا (برنج ژاپنی) قرار می گیرند.

برنج ژاپنی نسبت به برنج هندی ظاهری گرد و کوتاه داشته، هنگام پخت و پز آن خواهید دید که آب بیشتری را جذب می کند و یکی از خصوصیات آن این است که هر چه بیشتر جویده شود طعم شیرین تری دارد!

در مجموع شواهد تاریخی حاکی از آن است که برنج اولین بار در چین کشت شده و کم کم از آسیای شرقی به دیگر نقاط آسیا منتقل شده و از طریق استعمارگرها به دیگر نقاط برده شده و گسترش یافته است.

یزان بسیار زیادی از برنج جهان در چین، هند، اندونزی، بنگلادش و ویتنام کشت می شود، به طوریکه این پنج کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا شناخته شده اند.

از میان این همه انواع مختلف برنج، برنج ایرانی نیز یکی از موارد بسیار با کیفیت است که خود نیز انواع مختلفی دارد. از انواع برنج ایرانی می توان از برنج طارم، برنج شیرودی، برنج عنبربو که برنج بسیار مرغوب و خوش عطر و طعمی می باشد، برنج بینام، برنج سپیدرود، برنج لنجان که از برنج های معطر بوده و در اطراف اصفهان کشت شده و رنگی متمایل به زرد دارد که گفته می شود به دلیل کم آبی های اخیر کشت آن کاهش یافته است، برنج صدری دم سیاه و... نام برد.

ر ایران نیز بزرگترین تولید کننده برنج به ترتیب استان های مازندران، گیلان، فارس و خوزستان هستند که هر ساله میزان زیادی از اراضی خود را برای کشت برنج آماده سازی و نگهداری می کنند.

چون کشاورزان در این مناطق میزان زیادی برنج کشت و تولید می کنند، هنگام برداشت آن به مشکلاتی مثل نگهداری برنج، انبار کردن برنج و یا حتی بسته بندی برنج بر می خورند.

ه طوریکه گاها مجبور می شوند پس از برداشت، محصول را در فضای باز نگهداری کنند که این از لحاظ امنیت محصول کار درستی نیست زیرا آفاتی مثل حشرات و موش ها به سرعت به سراغ برنج آمده و آن را از بین خواهند برد.

معمولا کشاورزان و تولید کنندگان برنج پس از برداشت محصول آن را در کیسه برنج قرار داده و در انبارها روی چهارپایه های فلزی و محکم نگهداری می کنند تا از دسترس موش ها و آفات برنج به دور بماند و بتوانند حاصل زحمت خود را به طور سالم و بی نقص به دست مصرف کننده برسانند.

جهت دانلود فایل مقاله "بزرگترین تولید کنندگان برنج" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "بزرگترین تولید کنندگان برنج"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

گلابگیری

 

گلاب و گلاب گیری

گلاب به مایع معطری که از گیاه Rosa damascena که در ایران با نام گل محمدی شناخته شده است تهیه می ­شود. این گل، گلبرگ­هایی به رنگ صورتی داشته و از خانواده گل رز می­باشد و رایحه بی نظیر آن حتی پس از فرآوری شدن در عصاره گل (گلاب) نیز می­ ماند.

شهرستان کاشان در کل دنیا جزء معروف ترین و بزرگترین تولید­کنندگان گلاب محسوب می­ گردد. بعد از گلاب کاشان، شهر میمند در استان فارس و شهر اسپارتا در ترکیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان گلاب معرفی شده ­اند.

برخی از اسناد تاریخی از نوشته های مورخان و یا آثار به جا مانده از کارخانه های تولید شیشه برایبسته بندی گلاب هستند و با تکیه بر این اسناد تاریخی می توان گفت شهر میمند در استان فارس نقطه شروع گلاب گیری و بسته بندی گلاب در ایران بوده که از ایران و از طریق جاده ابریشم به سایر کشورها برده شده است.

این گیاه هر ساله در فصل بهار به اوج رشد و زیبایی خود رسیده و پر از گل می ­شود و در همین فصل نیز مراسم گلاب گیری صورت می­ گیرد. در این شهرها جشن هایی با محوریت گلابگیری برگزار می ­شود.

شیوه گلاب گیری معمولا به این صورت است که مقدار زیادی گل همراه با آب در ظرفی در بسته قرار گرفته و بخارات حاصل از پختن و جوشیدن آن را در ظرفی دیگر با میعان جمع می کنند تا قطره قطره جمع گردد و تبدیل به گلاب شود.

نوعی از گلاب که اصطلاحا به آن گلاب دو آتشه می گویند از همین طریق به دست می آید اما با این تفاوت که این بار به جای پختن گل با آب معمولی، گل محمدی را با گلاب می پزند که باعث به دست آمودن گلابی با عطر و طعم بوی تندتری می ­شود.

عصاره گل محمدی یا همان گلاب علاوه بر اینکه در صنعت عطر سازی از اسانس آن استفاده می گردد، دارای خواص خوراکی و دارویی نیز می باشد.

گلاب دارای خواص ضدالتهاب و ضدباکتری می باشد و از آن در درمان قند خون بالا، سرفه، دل پیچه و درد معده استفاده شده و به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و خنکی که دارد برای پاکسازی پوست های خشک و حساس نیز استفاده می گردد.

حتما دیده ­اید که در مراسمات عزا و سوگواری نیز از گلاب استفاده می کنند که دلیل اصلی آن تاثیر مستقیم گلاب بر آرامش اعصاب و روان و برطرف نمودن استرس می باشد.

 

گلاب برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیست و لازم است که در مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار گیرد تا اثر و عطر و بوی خود را از دست ندهد. به دلیل اینکه گلاب محیط خوبی برای رشد قارچ و باکتری می باشد لازم است آن را در بسته بندی مناسب خود که به صورت ظروف شیشه ای در بسته است و در محیط خنک مثل یخچال نگه داری کنید. برای خرید گلاب حتما به شفاف بودن آن و همینطور لیبل چاپ شده روی ظرف آن که شامل برند، تاریخ مصرف و مجوز و کد بهداشتی است توجه کنید تا بتوانید گلاب مرغوب تهیه نمایید.

جهت دانلود فایل مقاله "گلاب و گلاب گیری" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "گلاب و گلاب گیری"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

 

بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)

بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)یکی از مهم ترین عوامل در فروش و بازاریابی (مارکتینگ)، نحوه و نوع بسته بندی محصولات به حساب می آید.

امروزه بسته بندی جزئی از محصول به شمار می آید و نقش موثری بر تصمیم مصرفکنندگان در زمان خرید ایفا می کند. در نتیجه این موضوع، توجه ویژه مدیران و بازاریابان را در فرآیند تولید و فروش محصولات طلب می کند. 

ر این مقاله به نقش بسته بندی محصولات غذایی در فروش و بازاریابی می پردازیم.


نقش بسته بندی
هدف از بسته بندی محصولات غذایی محافظت از آن ها در برابر آسیب های احتمالی می باشد.
بسته بندی محصولات غذایی دارای تفاوت¬هایی با یکدیگر هستند، به طور مثال بسته بندی مواد غذاییجامد و مایع با توجه به کارایی آنها قطعا دارای تفاوت های فاحشی است. علاوه بر فرم ظاهری بسته بندی، باید به نوع مواد به کار رفته در آن ها که موجب سلامت محصول می شود نیز توجه نمود.

مروزه بسته بندی محصولات، پیشرفت شایانی مطابق با تکنولوژی و فناوری های روز داشته است، به طور مثال بسته بندی های ضد ضربه، آنتی باکتریال و ضد ویروس، بسته بندی های ارگانیک که به بسته بندی های سبز نیز معروف هستند.


جذابیت بسته بندی
این موضوع که چطور یک محصول بسته بندی شود، از جمله عواملی است که در تصمیم گیری مصرف کننده هنگام خرید نقش قابل توجه ای دارد. بار ها برای خودمان پیش آمده در هنگام گشتن در فروشگاه های محصولات غذایی خیلی از محصولات را از روی جلد و بسته بندی جذاب آن ها انتخاب می کنیم، حتی اگر نیازی به آن محصول نداشته باشیم. 

ین موضوع ارتباط مستقیم با برانگیخته کردن احساسات مصرف کننده دارد و خیلی مواقع پیش می آید یک محصول را صرفا به دلیل ظاهر پر زرق و برق، رنگارنگ بودن و یا متفاوت و خاص بودن نوع بسته بندی انتخاب کرده ایم.


اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی
علاوه بر موارد ذکر شده تا کنون، باید این موضوع را نیز در نظر داشت که بسته بندی یک محصول نقش بسیار مهمی در نمایش اطلاعات آن محصول دارد. در واقع اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی نقش شناسنامه آن محصول را ایفا می کند، اطلاعاتی از قبیل نام، نوع و میزان مواد تشکیل دهنده آن. 

 

موما جدول اطلاعات جزئی محصول در پشت بسته بندی قرار دارد و بر روی آن فقط نام یا نهایتا ویژگی منحصر به فرد آن محصول درج شده است.


رابطه ی بین اطلاعات و جذابیت بسته بندی
با توجه به اهمیت و لزوم وجود هر دوی این موارد، این نکته را باید در نظر داشت که وجود اطلاعات بیش از اندازه بر روی بسته بندی کالا از جذابیت آن کم خواهد کرد و در این مواقع مصرف کننده در لحظه، دیگر به صورت احساسی تصمیم به انتخاب آن محصول نمیگیرد و مجبور به تحلیل و مقایسه ی آن محصول با محصولات مشابه دیگر می شود.

این اتفاق مصادف است با از دست دادن مشتری و اغلب برد با رقیبی است که بسته بندی ساده و جذاب با اطلاعات مفید و کوتاه را برای محصول تجاری خود طراحی و انتخاب نموده است.


برند سازی و ماندگاری 
یکی دیگر از مهم ترین نقش های بسته بندی در بازاریابی ، طراحی و انتخاب لوگوی خاص و منحصر به فرد است. این موضوع محصول شما را از دیگر محصولات مشابه در بازار تفکیک می کند. 
اصولا انتخاب یک رنگ سازمانی با یک لوگوی خاص و قابل فهم بر روی بسته بندی که در کوتاه مدت تغییر نکند موجب ماندگاری برند شما در ذهن مصرف کننده میشود.
در حال حاضر برندهایی در سر تا سر دنیا وجود دارد که صرفا با ثابت قرار دادن یک لوگو یا یک بسته بندی ویژه مصرف کنندگان خود را سال های سال وفادار نگه داشته اند!

جهت دانلود فایل مقاله "بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)" روی لینک زیر کلیک کنید

 فایل مقاله "بسته بندی در بازاریابی (مارکتینگ)"

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

کاور فرش

 

فرش ایرانی

 

قالی یا فرش که نوعی پوشش بافته شده از الیاف پنبه، پشم و یا ابریشم است که معمولاً جنبه زینتی و تزئینی داشته و برای پوشش زمین به کار می‌رود. این اثر ماندگار و ارزشمند هنری که از دیرباز به نام ایران منسوب شده و از فرش ایرانی در کتب و متون کهن نیز نام برده شده است.

فرش ایرانی به دو صورت فرش ماشینی که بافته شده توسط ماشین های فرش بافی و دستگاه های مخصوص این کار است و فرش دستبافت که با دستان هنرمند قالیبافان ایرانی بافته شده و به بازار ارائه می گردد.

صولا فرش علاوه بر جنبه تزئینی و زیبایی که دارد برای مقاصد مختلف دیگری نیز استفاده می شود. از جمله مزایای استفاده از فرش به عنوان کفپوش کاستن صدای پاها به ویژه در خانه های آپارتمانی، عایق نسبی برای جلوگیری از انتقال سرما از کف زمین، ایجاد فضای راحت در یک اتاق به عنوان مکانی برای نشستن یا دراز کشیدن بر روی زمین یا برای مثال فضایی مناسب برای بازی کودکان می باشد.

فرش ایرانی به عنوان معروف ترین فرش جهان نقش بسیار مهمی در صنعت فرش و صادرات آن دارد.

هنگام ارائه کالا به بازار چه در داخل کشور و چه در خارج با یک سهل انگاری کوچک در کار امکان دارد کالای شما آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نباشد در به همین صورت ارائه آن به مشتری نیز اماکن پذیر نبوده و شما را متحمل ضرر بزرگی کند.

ال برای اینکه فرش که جزء اقلام قیمتی و گرانبها محسوب می گردد را با این ارزش و اهمیت سالم و بدون نقص راهی بازار کرده و به دست مشتری برسانید نیاز به یک بسته بندی مقاوم و در عین حال شکیل و زیبا به وجود می آید.

حتما در حجره فرش فروشی و بازار فرش به وفور کاورهای نایلونی فرش را دیده اید. کاور فرش نایلونی با اینکه گزینه به صرفه و مناسبی برای بسته بندی فرش به نظر می رسد اما در واقع به اندازه کافی از زیبایی بصری و مقاومت برخوردار نیست.

اور پارچه ای که به تازگی در بازار ارائه شده است گزینه نسبت به کاور نایلونی گزینه مناسب تری می باشد زیرا علاوه بر اینکه در حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا می کند از لحاظ شیک و زیبا بودن نیز بسیار شکیل تر و مناسب تر از کاور نایلونی است.

کاور فرش پارچه ای که از پارچه اسپان باند تهیه و دوخته شده است قابلیت چاپ پذیری داشته و تاجران فرش با چاپ نام تجاری و برند خود روی کاور فرش می توانند فرش برند خود را با بسته بندی منحصر بفرد و خاص ارائه کنند.

 

جهت دانلود فایل مقاله "فرش ایرانی" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "فرش ایرانی"

 

  • کیسه برنج