در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نایلون چاپی

 

نایلون اولین الیاف ساخته‌شده توسط دست بشر می‌باشد که خبر پیدایش آن مربوط به سال 1938 است. دانشمندان درصدد کشف این راز بودند که چرا و چگونه برخی از مولکول‌ها به هم می‌پیوندند و پیوند می‌خورند و مولکول‌های درشت‌تری مانند مولکول‌های پنبه یا کائوچو را به وجود میاورند.

برای پی بردن به این راز آزمایش‌هایی صورت گرفت که ضمن یکی از آزمایش‌ها ناگهان ماده‌ای به دست آمد که قابلیت کش سانی داشت و مانند شکلات کش می‌آمد و وقتی آن را سرد می‌کردند بیشتر کش می‌آمد. درنتیجه این کشف جدید دانشمندان به این فکر افتادند که از همین ماده نو ظهور الیاف پوشاکی تهیه کنند.

دانشمندان با داشتن این هدف به پژوهش‌های خود ادامه دادند تا درنتیجه بعد از 8 سال تلاش‌های پی‌درپی موفق به عرضه الیاف جدیدی به نام نایلون شدند.

نایلون از 4 عنصر کربن. هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن ساخته‌شده است. این عناصر به‌طور طبیعی در طبیعت یافت می‌شوند. مثلاً کربن در زغال‌سنگ و نیتروژن و اکسیژن در هوا و هیدروژن هم در آب موجود می‌باشد.

اما امروزه این عناصر را از گاز طبیعی، نفت خام، چوب ذرت و پوسته جو تهیه می‌کنند.

اساس کار تهیه نایلون به این صورت می‌باشد که دو مولکول مختلف را به هم پیوند می‌دهند (زنجیر می‌کنند) تا مولکول‌های درشت‌تری به دست آید. از قلاب شدن این دو مولکول ماده‌ای به نام نمک نایلون تولید می‌شود.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

در مقاله "تاریخچه بسته بندی" در مورد چگونگی به وجود آمدن بسته بندی و ایده هایی که به مرور زمان به وجود آمدند تا به بهتر شدن آن کمک کردند، صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم در مورد بسته بندی در ایران صحبت کنیم. این که چطور بسته بندی به ایران وارد شد و چه مسیر هایی را طی کرده است تا به جایگاه کنونی که الان دارد، رسیده است. در این مقاله درباره این مطالب خواهید خواند.

در اروپا بیش از دو قرن است که صنعت بسته بندی به آن راه پیدا کرده است اما در ایران بیش از نیم قرن است که به بسته بندی و مفهوم آن پرداخته می شود.

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که داشت و راه ابریشم که محل عبور بسیاری از بازرگانان بود، پارچه و کاغذ را به عنوان لوازمی که برای بسته بندی استفاده می شوند، به کشور وارد می کرد و این لوازم برای بسته بندی مواد غذایی، دارویی و بهداشتی در همان زمان مورد استفاده قرار می گرفت. اما اگر با مفهوم امروزی بخواهیم به بسته بندی و ساختار های آن در ایران فکر کنیم، به سال 1309 شمسی می رسیم که شخصی به نام "درخشان" اولین قوطی های فلزی را به ایران وارد کرد و مفهوم بسته بندی کمی تغییر کرد. پس از گذشت این زمان در سال 1328 شمسی اولین کارخانه تولید کاغذ در منطقه کهریزک ایجاد شد و این کارخانه کار خود را با بازیافت کاغذ باطله و تولید مجدد کاغذ شروع کرد.

دو سال بعد یعنی در سال 1330 روغن های نباتی را با بسته بندی فلزی وارد بازار کردند و این اولین باری بود که مواد غذایی در بسته بندی فلزی قرار می گرفتند که البته با استقبال مخاطبان مواجه شد چون استفاده از یک محافظ برای مواد غذایی که آن را از مواد آلاینده دور نگهدارد، خوشایند بود.

سرانجام در سال 1349 اولین کارخانه مدرن در زمینه بسته بندی در ایران تاسیس شد که به تولید کاغذ تحریر می پرداخت و این کارخانه در منطقه هفت تپه خوزستان بود. این کارخانه با کاغذ هایی که تولید می کرد، صنعت بسته بندی را در ایران پیشتاز کرد و مفهوم مدرن بسته بندی را به همگان نشان داد.

بعد ها کارخانه چوکا با رویکرد تولید کاغذ کرافت، کاغذ تحریر و کاغذ های مربوط به صنعت بسته بندی شروع به کار کرد. این کارخانه از مواد وارداتی استفاده می کرد و سپس با استفاده از آن ها شروع به تولید کاغذ های مختلف برای صنایع مختلف می کرد.

شاید مفهوم بسته بندی در ایران مدت زیادی نباشد که مطرح شده است، اما این صنعت همواره در حال پیشرفت است و امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که کار طراحی بسته بندی انجام می دهند و ایده های جدید را به بازار عرضه کرده اند.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

شاید برای شما جالب باشد بدانید که بسته بندی های شکیل و زیبایی که امروزه می بینید، در ابتدا به چه شکل بوده اند و دست خوش چه تغییراتی شده اند که به طرح و گرافیک های امروزی رسیده اند.

انسان های اولیه برای محافظت از غذا ها و وسایل خود از برگ استفاده می کردند و می توان گفت تاریخچه بسته بندی از همین جا شکل می گیرد و ایده نگهداری مواد غذایی و... از همان سال های اولیه خلقت بشر، در ذهن انسان ها بوده است.

تا این که در سال 1805 فردی به نام Nicolas Appert که او را به عنوان پدر قوطی های کنسرو می شناسیم، راهی پیدا کرد تا با آن بتوان مواد غذایی را در بسته هایی نگهداری کرد. ایده او آن بود که غذا را داخل کوزه هایی که از جنس شیشه بودند بریزند و سپس درب آن را با چوب پنبه یا موم بپوشانند. این کار باعث می شد تا مواد غذایی را بتوان به همین شکل داخل آب جوش انداخت و گرم کرد. او این ایده را در مقابل ناپلئون بناپارت مطرح کرد که مبلغ هنگفتی را به کسی پاداش می داد که راهی پیدا کند تا از غذای سربازان فرانسوی در جنگ محافظت کند.

12 سال بعد یعنی در سال 1817 کاغذ اختراع شد و به جمع موادی که می توان با آن مواد غذایی و دارویی را بسته بندی کرد، پیوست. اولین جعبه ای که به عنوان بسته بندی تولید شد و از جنس مقوا بود، در کشور انگلستان تولید شد.

در سال 1879 که تقریبا بسته بندی با کاغذ فراگیر شده بود، رابرت گیر به نوعی بسته بندی جدید دست یافت که طی آن از کارتن استفاده می کردند و به این ترتیب کارتن بسته بندی هم وارد بازار شد. طراحی شکل کارتن بسته بندی برای او جذاب بود و در نهایت به شکل مستطیل شکل امروزی رسید. موفقیت او و کشف کارتن به شرکت تولید بیسکوییت Nabisco راه پیدا کرد و آن ها برای تولید بیسکوییت های خود از کارتن هایی که رابرت گیر طراحی کرده بود، استفاده کردند.

در سال 1908 نوعی جدید از بسته بندی به بازار وارد شد و آن هم سلفون ها بودند. مخترع سلفون کسی نبود جز Jacques E. Brandenberger که یک فرد سخت کوش در زمینه مهندسی سازه بود ولی اختراع او صنعت بسته بندی را خشنود کرد.

این موضوع تا حدی برای صنایع مختلف اهمیت داشت که دولت آمریکا در سال 1952 یک موسسه بسته بندی در ایالت میشیگان تاسیس کرد و این موسسه بعد ها به عنوان اولین مدرسه در زمینه صنعت بسته بندی نام گرفت و شروع به فعالیت کرد.

دو سال بعد یعنی در سال 1954 پلی پروپیلن پا به عرصه صنعت گذاشت که هم قابل بازیافت بود و دوستدار محیط زیست محسوب می شد و هم یکی از پر مصرف ترین پلیمر ها به حساب می آمد. با اختراع پلی پروپیلن صنایع مختلف راه خوبی را برای بسته بندی انتخاب کردند.

این داستان در حال گسترش و پیشرفت بود که ایالات متحده در سال 1966 تصمیم گرفت تا تولید کنندگان را موظف کند که برای محافظت بیشتر و اعتماد مصرف کنندگان، برچسب هایی را روی محصولات شان بچسبانند که هویت محصول را توضیح دهد. و چهار سال بعد دانش آموزی برای یک مسابقه طرحی ارائه داد که آن طرح امروزه مورد قبول تمام افراد است. طرح بازیافت.

گری اندرسون دانش آموزی بود که پیشنهاد کرد نماد بازیافت باید روی بسته بندی محصولات قرار گیرد.

تکنولوژی در این صنعت تا آن جا پیش رفت که در سال 2011 کارشناسانی که در دانشگاه Strathclydeفعالیت می کردند، پلاستیک های هوشمندی اختراع کردند که به عنوان بسته بندی محصول قرار می گیرد و زمانی که محصول تاریخ انقضایش بگذرد، پلاستیک تغییر رنگ می دهد.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم عوامل دیگر و لزوم تغییر رنگ را مطرح کنیم و ببینیم چه کالاهایی چه نوع رنگی در بسته بندی شان باید داشته باشند. ما را در این مقاله همراهی کنید.

هنگامی که شما محصولی را به بازار عرضه می کنید، زمانی فرا می رسد که احساس می کنید باید کلیشه های قبلی را رها کنید و سبک و سیاق جدیدی را برای عرضه محصولات تان در پیش بگیرید. بهترین راه برای ایجاد تغییر سبک، تغییر رنگ طراحی بسته بندی شماست. شما با رنگ ها راحت تر می توانید مشتری را متوجه تغییر شکل و شمایل بسته بندی تان کنید.

ممکن است پس از گذشت مدت زمانی به این نتیجه برسید که طراحی در نظر گرفته شده ساده است و احتیاج دارید نمونه خلاق تری به کار ببرید. برای این کار تغییر رنگ می تواند گزینه مناسبی باشد اما هیچ گاه طوری تغییر ندهید که مشتری فکر کند یک محصول جدید است و برند شما را نشناسد. همیشه چند رنگ ثابت برای بسته بندی محصول تان در نظر داشته باشید.

بسته بندی محصول را با بوم نقاشی اشتباه نگیرید. بسته بندی محصول شما باید زیبا و تحسین برانگیز باشد. شما نباید از رنگ های زیادی برای بسته بندی محصول تان استفاده کنید، بلکه باید از رنگ های مناسب استفاده کنید. شناخت رنگ ها و زیبایی شناسی به شما کمک می کند انتخاب مناسبی برای طراحی محصول تان داشته باشید.

گاهی تنها تغییر یک یا دو رنگ می تواند باعث شود شما از طرح قدیمی و کلیشه ای خود فاصله بگیرید و بسته بندی خود را به روز کنید.

رنگ ها دید های خاصی به مشتری می دهند. پس از تحقیقات فراوان در این زمینه، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ های خنثی و رنگ آبی باعث سادگی در طراحی می شود.

رنگ مشکی بسته بندی را شکیل و سنگین جلوه می دهد و به بسته بندی شکوه می بخشد.

رنگ های جیغ معمولا حالت فانتزی به بسته بندی می دهد و اگر محصول شما برای یک کودک طراحی شده است یا حالت فانتزی و خاص دارد، می توانید از رنگ های جیغ استفاده کنید.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

یکی از عناصری که باعث جلب نظر مشتری می شود و باعث می شود یکی از عناصر مهم در امر برند سازی باشد، رنگ بسته بندی ست. اگر به این نتیجه رسیده اید که باید رنگ بسته بندی محصول تان را تغییر دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا تمام ریزه کاری ها را بسنجید.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی بسته بندی می تواند پلی باشد که شما را به اوج برساند و ارتباط خوبی میان شما و مشتری ایجاد کند. در عین حال اگر رنگ بسته بندی شما مطابق با معیار ها و قوانین نباشد، باعث می شود تمام زحمات شما را به باد دهد.

ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا تغییر رنگ در طراحی بسته بندی محصولامری درست است یا و چه زمانی می توان رنگ بسته بندی را تغییر داد. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

رنگ هایی که انتخاب می کنید باید رنگ هایی باشند که نظر مخاطب را جذب می کنند، به همین دلیل مهم است که طیف رنگی مناسب و هارمونی رنگ ها را به دقت بررسی کنید. نوع رنگ های انتخاب شده مهم هستند و نماد هایی را در ذهن مخاطب ایجاد می کنند. به عنوان مثال اگر شما از رنگ سبز در کارتان استفاده کرده اید و این رنگ به عنوان رنگ زمینه بسته بندی محصول شماست، نشان می دهد که شما برای محیط زیست اهمیت قائل هستید. پس باید به رنگ هایی که استفاده کنید و پیامی که هر رنگ همراه خود دارد، توجه کنید.

در مورد مشتریانی که دارید تحقیق کنید، خیلی راحت از طریق نرم افزار های گوگل می توانید متوجه شوید که مشتریان شما چه علایقی دارند و چه چیزهایی برای شان مهم است و بر این اساس می توانید بررسی کنید که رنگ هایی که استفاده می کنید، مطابق سلیقه آن ها هست یا خیر.

رنگ یک بسته بندی نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد و شما نیاز دارید برای تنوع یا برای به روز کردن خود با دنیای امروزی از تغییر رنگ در بسته بندی محصول تان استفاده کنید. چیزی که 10 سال پیش برای مشتریان جذاب بود و باعث می شود آن را ترغیب کند که از شما خرید کنند، امروزه دیگر نیست. پس از گذشت یک دهه و یا حتی کمتر، از عرضه محصول تان، باید به فکر باشید که رنگ آن را تغییر دهید و با طراحی جدید محصول تان را به بازار بفرستید.

همسو کردن طراحی بسته بندی محصول تان با سلیقه مشتری کمک شایانی می کند که فروش محصول تان بهتر شود. حتی شرکت هایی که بزرگ هستند و جزء 10 برند مطرح دنیا در زمینه فروش محصول هستند هم پس از گذشت چند وقت رنگ بسته بندی محصولات شان را تغییر می دهند و مطابق با سلیقه مشتری آن را طراحی می کنند.

ادامه دارد...

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

چطور باید از کیسه برنج در منزل نگهداری کند؟ چطور می توان شرایطی فراهم کرد که بدون این که آسیبی به برنج وارد شود و در معرض هجوم حشرات قرار گیرد، کیسه برنج را در منزل نگه داشت؟ اگر برنج تازه می خرید، شرایط نگهداری آن به مراتب سخت تر است و بیشتر باید مواظبت کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به راحتی کیسه برنج را در منزل نگهداری کنید و مشکلی برای برنج داخل آن پیش نیاید.

اگر شما از آن دست خانواده ها هستید که مصرف یک سال برنج تان را یک جا می خرید، پس باید مکان مناسبی را برای انبار کردن داشته باشید. این مکان باید کاملا خشک باشد که هیچ گونه رطوبتی به برنج نفوذ نکند و باید خنک باشد چون هوای گرم باعث هجوم حشرات و زودتر خراب شدن برنج می شود. رطوبت و گرمای زیاد هر دو عوامل رشد آفت های برنج هستند، به همین دلیل برنج باید دور از نور خورشید قرار داشته باشد.

برنج را در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار دهید و کاملا روی زمین نباشد. این ارتفاع می تواند بین 20 تا 25 سانتی متر باشد  برای این که این ارتفاع را تامین کنید، می توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید.

برای این که جریان هوا در اطراف کیسه های برنج وجود داشته باشد، کیسه های برنج را از دیوار یا دیواره قفسه فاصله دهید. نبودن جریان هوا باعث ورود حشرات موذی در کیسه برنج می شود و برنج شما را خراب می کند.

برنج ها را در کیسه پارچه ای نگهدارید تا مشکلاتی که کیسه پلاستیکی دارد، برای برنج شما پیش نیاید. کیسه پارچه ای از ورود رطوبت و گرما به داخل برنج جلوگیری می کند و فضای امن تری نسبت به کیسه پلاستیکی برای برنج شماست. در ضمن برای محیط زیست هم مناسب تر است.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم باقی نکات لازم را مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی بهترین انتخاب را برای طراحی محصول خود داشته باشد.

از زبان درست بهره بگیرید

برای معرفی محصول خود از کلمات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما دمنوش است، از واژه لذیذ استفاده نکنید چون همه می دشانند دمنوش ها لذیذ نیستند و خوش طعم اند. این غلط های کوچک به چشم مشتری می آیند و محصول شما را خوب جلوه نمی دهند و اگر شما از کلمات درست و دستور زبان مناسب استفاده کنید، می توانید نظر مشتری و اعتماد او را جلب کنید.راحی بسته بندی را ساده در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که شرکت طراحی بسته بندی باید به آن توجه کند، این است که بسته بندی محصول نباید سخت باشد. اما سخت بودن به چه معناست؟ بسته بندی محصول نباید حمل و نقل سختی داشته باشد. بسته بندی محصول نباید پیچیده باشد که مصرف کننده برای باز کردن آن دچار مشکل شود. بسته بندی یک محصول نباید خیلی بزرگ باشد بلکه باید اندازه ای متناسب با خود محصول داشته باشد.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

 

بسته بندی محصولات برای حفاظت بیشتر از محصولات و نگهداری آن هاست. زمانی که شما از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات تان استفاده می کنید، در واقع مشتری را وادار می کنید تا چند ثانیه بیشتر به دیدن محصول شما در قفسه فروشگاه بپردازد. در طراحی بسته بندی محصول هم باید از این ایده ها استفاده کنید تا مصرف کننده به راحتی از کنار محصول شما رد نشود. چیزی که یک شرکت طراحی بسته بندی خوب همواره به آن می پردازد، این است که با استفاده از سلایق مشتری، بسته بندی محصولات خود را به روز کند.

در این مقاله می خواهیم نکاتی طلایی مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی با استفاده از آن، به یک بسته بندی مناسب برای محصول خود دست پیدا کند.

از رنگ و قلم مناسب استفاده کنید

ترکیب های رنگی به کار رفته در طراحی بسته بندی باید مناسب خود محصول باشد. یک طراح خوب می داند که چه ترکیب رنگی هایی کنار هم بهتر است و مناسب محصول شماست.

از فونت مناسب استفاده کنید. فونتی که استفاده می کنید، نه باید خیلی درشت باشد که مشتری به جای خود بسته بندی و محصول شما به فونت آن توجه کند و نه خیلی ریز باشد تا مشتری برای دیدن آن دچار مشکل شود. از فونت های فانتزی برای نوشتن روی بسته بندی استفاده نکنید. این فونت ها شاید برای برخی افراد جذاب باشند اما خواندن را سخت تر می کنند.

ذهن مخاطب را بخوانید

اگر شما یک شرکت طراحی بسته بندی هستید و می خواهید برای یک ساندویچ هات داگ از تصویر سگ استفاده کنید، ممکن است مشتری را به اشتباه بیندازید و او تصور کند این ساندویچ از گوشت سگ تهیه شده است. پس همیشه سعی کنید بتوانید ذهن مخاطب را بخوانید تا از طراحی بسته بندی های مناسب استفاده کنید.

ادامه دارد...

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

یکی از راه های بسته بندی میوه ها استفاده از کاغذ کرافت است. این کاغذ به دلیل مزایایی که دارد، برای بسته بندی میوه ها استفاده می شود. از جمله ویژگی های مثبت کاغذ کرافت، سبک بودن، کاهش هزینه های جابجایی و وارد شدن آسیب کمتر به میوه هاست.

راه دیگری که برای بسته بندی میوه ها می توان استفاده کرد، جعبه های چوبی ست. این نوع بسته بندی جعبه های چوبی هستند که میوه ها داخل آن ها قرار می گیرد و معمولا روی آن ها با کاغذ کرافت پوشانده می شود. این جعبه توسط بالابر به داخل کامیون های حمل بار منتقل می شوند. استفاده از جعبه های چوبی کمک می کند تا میوه ها حین حمل و نقل به سختی جابجا شوند و آسیب کمتری به آن ها وارد شود. استفاده از کاغذ کرافت در داخل و روی جعبه های چوبی، به حفظ سلامت میوه ها کمک می کند.

در تمام این موارد از یک کد UPC استفاده می شود که بارکد جهانی است و روی بسته بندی برچسب گذاری می شود و یک کد ده رقمی ست.

البته راه های دیگری هم برای بسته بندی میوه و سبزیجات وجود دارد که ما در این جا به مهم ترین آن ها و موثر ترین آن ها را در این جا بیان کردیم.

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

 در این مقاله درباره نحوه چینش بسته بندی کتاب ها صحبت می کنیم و راه هایی را حفظ سلامت کتاب های تان پیشنهاد می کنیم.

برای این که کتاب های تان را به سلامت بسته بندی کنید، می توانید از چند راه استفاده کنید.

روش ایستاده (Upright):

در این روش کتاب ها را به صورت ایستاده داخل کارتن بسته بندی قرار دهید. یعنی کتاب ها را به صورت عمودی به دیواره کارتن بسته بندی بچسبانید. برای این که کتاب های تان آسیب نبیند، خیلی آن ها را به صورت فشرده قرار ندهید. تمام فضا های خالی را هم می توانید با نایلون حباب دار پر کنید و یا کاغذ های باطله را مچاله کنید و داخل فضا های خالی قرار دهید.

وش خوابیده (flat):

یکی از بهترین نوع های بسته بندی همین روش است. در این روش می توانید کتاب های سنگین تر و یا قطر بیشتر را در کف کارتن بسته بندی قرار دهید و سپس باقی کتاب ها را به شکل خوابیده روی آن ها قرار دهید و فضای اضافی را با نایلون حباب دار یا کاغذ باطله یا نایلون های حاوی هوا پر کنید تا آسیبی به کتاب ها وارد نشود.

روش رو به پایین (spine down):

در این روش می توانید قسمتی که عنوان کتاب یا ستون کتاب نامیده می شود (بغل یا دیواره کتاب) را رو به پایین قرار دهید و باقی کتاب ها را به همین شکل در کارتن بسته بندی قرار دهید. این روش ممکن است کمی زمان بر باشد چون باید کتاب هایی را انتخاب کنید که از نظر ارتفاع به یک اندازه باشند و سپس روی آن ها را با لایه ای از نایلون حباب دار یا کاغذ باطله بپوشانید و سپس کتاب های بعدی را روی آن قرار دهید.

  • کیسه برنج