در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

در اینجا در مورد برنج و کیسه برنج صحبت می کنیم.

برنج؛ از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان

نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.
شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰–۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته‌است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا معرفی شد.

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و اتفاقاتی که تکنولوژی در صنعت ایجاد کرده است، این که محصولی تولید شود که مورد اعتماد مصرف کننده واقع شود و او را وفادار به محصول شما نگهدارد خیلی مهم است. حس اعتماد باعث ایجاد حس مثبت در مصرف کننده می شود و در نهایت به طرفداری از محصول شما و خرید آن می انجامد. اما به دست آوردن این حس اعتماد با وجود رقبای زیاد کار سختی ست. مخصوصا که همه برند های تجاری در تلاش هستند تا با تبلیغات فراوان و تولید محصولات متنوع در عرصه رقابت گام بردارند. چیزی که حائز اهمیت است، این است که بسته بندی محصولات در ایجاد این حس مثبت تاثیر زیادی دارد.

نتایج تحقیقاتی که سایت معتبر ADWEEK انجام داده است، نتایجی را نشان می داد که این شرکت آن ها را به شرح زیر ارائه کرده است:

  • 42 درصد مشتریان به دنبال محصولات قابل اعتماد هستند.
  • 78 درصد مشتریان از برندی که می شناسند خرید می کنند.
  • 76 درصد مصرف کنندگان مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی می کنند.
  • 51 درصد مصرف کنندگان هم به دنبال این هستند که مواد غذایی کجا و چطور تهیه شده است.

بسته بندی محصول فقط باعث جلوه بصری نمی شود. امروزه مصرف کنندگان به دنبال محصولات قابل اعتماد می گردند. محصولاتی که نیاز شان را برآورده کند و بسته بندی محصول می تواند سریعا و در یک نگاه این حس را منتقل کند و اگر محصولی که خریده اند نیازشان را برآورده کند، بدون هیچ مشکلی از آن برند پشتیبانی می کنند و آن را به دیگران معرفی می کنند.

بتدا باید  به دنبال این باشید که محصول مورد نیاز مشتری چیست و پس از آن یک بسته بندی مناسب برای محصول تان طراحی کنید. برای داشتن مخاطبان خاص باید بسته بندی محصول خاص هم داشته باشید.

راحی یک بسته بندی که هم جذاب باشد و هم چیزی باشد که مشتری به آن نیاز دارد و برای برطرف کردن نیازش آن را می خرد، تاثیر مثبتی در تعاملات میان تولید کننده و مصرف کننده می گذارد. با این کار مشتری اعتمادش به برند شما بالا می رود و به محصول شما وفادار می ماند. این فرآیند باعث فروش بیشتر محصول تان می شود و جایگاه برند شما را در عرصه رقابت محکم می کند. هیچ گاه فراموش نکنید که بسته بندی محصول شما باید بر اخلاق و ایمنی تاکید کند.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

همان‌طور که در مطلبی با عنوان "مزیت استفاده از پارچه‌های نبافته در تولید کیسه‌های بسته‌بندی برنج"توضیح داده شده؛ پارچه نبافته (اسپان باند) پارچه‌ای است که نیازی به تبدیل الیاف به نخ ندارند و با استفاده از مواد شیمیایی، مکانیکی، گرما یا حلال پیوند می‌یابد. این اصطلاح در صنایع نساجی جهت نام‌گذاری پارچه‌هایی که بافتنی نیستند استفاده می‌شود.

علاوه بر پارچه‌های اسپان باند، نمد و موکت نیز از دیگر انواع منسوجات بی بافت به شمار می‌آیند. ازجمله محصولات تولیدشده بر پایه پارچه اسپان باند می‌توان به انواع البسه یک‌بارمصرف مورداستفاده در بیمارستان‌ها یا هدرست هواپیمایی اشاره کرد.

هرچند همه محصولات تولیدشده بر پایه پارچه اسپان باند مانند کیسه برنج و ساک تبلیغاتی یک‌بارمصرف نیستند و قابلیت چند بار استفاده را دارند به همین خاطر استفاده از آن نیز از گام‌های بزرگی که برای حفظ محیط زیست برداشته شده است به شمار می‌رود.

پارچه‌های اسپان باند معمولاً از حدود گرماژ 8 تا 400 گرم تولید می‌شود. (زمانی که بحث وزن پارچه مطرح می‌گردد یعنی وزن یک مترمربع از پارچه در نظر گرفته می‌شود) که بعضی از موارد بسته به ضخامت و گرماژ پارچه دارای مقاومت کافی نیستند و با اضافه کردن لایه‌های داخلی به‌عنوان آستری از جنس‌های مختلفی مثل پلی‌پروپیلن، نایلون و ... تقویت می‌شوند. پارچه اسپان باند به دلیل ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارد توانسته است سهم بزرگی از بازار منسوجات را به دست آورد. درواقع اسپان باند با داشتن وزن کم، نقطه عطفی در تولیدات صنعتی مهندسی نساجی بشمار می‌آید. همچنین در سال‌های اخیر پارچه‌های نبافته جایگزین مناسبی برای بسته‌بندی مواد غذایی و صنعتی شده است.

پارچه‌های نبافته (اسپان باند) دارای ویژگی‌های خاصی هستند. ازجمله خصوصیات برجسته این محصول استحکام بالا و یکنواختی مناسب می‌باشد.

یگر خصوصیات قابل‌ذکر پارچه‌های نبافته اسپان باند انعطاف‌پذیری، کشش، نرمی، مقاومت بود و شستشوی راحت است.

این خواص اغلب برای ایجاد پارچه‌هایی مناسب برای مشاغل خاص ترکیب‌شده‌اند؛ برای مثال پارچه‌های اسپان باند علاوه بر این ویژگی‌ها برای استفاده به‌عنوان مانع باکتری جهت استریل بودن مناسب است و به همین خاطر در موارد پزشکی و درمانی نیز از آن استفاده می‌شود.

داشتن همه این خصوصیات برای این پارچه در حالی است که تعادل خوبی بین استفاده از این محصول و هزینه تهیه آن وجود دارد و به‌عنوان متریال مقرون‌به‌صرفه در صنعت شناخته می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از چاپ روی انواع مختلف بسته‌بندی‌های کالا از روش‌های تبلیغات رایج به‌حساب می‌آید.

چاپ روی کیسه برنج یا ساک تبلیغاتی که از جنس پارچه اسپان باند می‌باشد نیز یکی از روش‌های تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. حال اینکه کدام روش چاپ برای این کار مناسب است؟!

Flexography یا چاپ فلکسو یک روش چاپ بر روی سطوح مختلف است؛ که در آن ابتدا طرح بر روی کلیشه ایجاد و سپس کلیشه به سیلندر دستگاه چاپ فلکسوگرافی متصل می‌گردد. در چاپ فلکسو کلیشه شبیه به مهر عمل کرده و تصویر را بر روی جسم منتقل می‌کند.

تکنولوژی چاپ فلکسو امروزه به فراوانی در صنعت چاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسته‌بندی مواد غذایییکی از مواردی است که بدون این روش چاپ با مشکل مواجه خواهد شد.

 

همان‌طور که می دانید پارچه اسپان باند در رنگ‌های مختلفی تولید می‌گردد که تقریباً همه طیف‌های رنگی را در خود جای می‌دهد، بنابراین با توجه به اینکه اسپان باند در مصارف مختلفی مورداستفاده قرار گرفته است فرآیند چاپ روی اسپان باند نیز  اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. وقتی حرف از تولید انبوه می‌شود پس صرفه اقتصادی و حفظ کیفیت چاپ مهم‌ترین مقوله در نظر گرفته خواهد شد، اینجاست کهچاپ فلکسو حرف برای گفتن دارد.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

کرافت به آلمانی به معنی قدرت است و کاغذ کرافت از نظر مقاومت، ماده‌ای قوی محسوب شده و کاغذی بسیار محکم با انعطاف زیاد و مقاومت بالا در برابر پارگی است.

این نوع کاغذ به طور معمول به رنگ قهوه ای می باشد ولی سفید بودن کاغذ کرافت نیز امری غیرممکن نیست و اگر در هنگام تولید کاغذ کرافت، خمیر چوب را رنگبری (یا به اصطلاح BLEACH) کنند؛ می توان کاغذ کرافت را به صورت سفید عرضه کرد.

عریف خاصی که کاغذ کرافت دارد این است که باید حداقل ۸۰% آن خمیر کاغذ (یعنی خمیری که از چوب بدست آمده است) باشد.

ممکن است اسامی زیادی از کاغذ کرافت شنیده باشید مثل: کاغذ کرافت هندی، کاغذ کرافت اوکراینی، کاغذ کرافت روسی، کاغذ کرافت سفید، کاغذ کرافت 70 گرم، کاغذ کرافت 40 گرم و...

ین امر به این دلیل است که کاغذ کرافت انواع متنوع و مختلفی دارد و در گرماژ و ابعاد مختلف تولید می گردد و موارد مصرف بسته به نوع آن متفاوت است اما موارد کلی مصرف کاغذ کرافت معمولا در صنعت بسته بندی، کارتن سازی، پاکت گچ و سیمان، ساک دستی یا به اصطلاح پاکت کرافت که پاکت های مستحکمی هستند و …می باشد.

کاغذ کرافت یکی از قدیمی ترین کاغذهای تواید شده به حساب می آید. در طی دوره های مختلف استفاده های زیاد و متنوعی از کاغذ کرافت در صنعت بسته بندی شده است.

جالب اینجاست که این کاغذ با توجه به قدمتی که دارد به دلیل بافت مقاوم و قیمت مناسب، علی رغم بوجود آمدن دستگاههای بسیار پیشرفته و کاغذ ها و مقواهای جدید و شیک کنار گذاشته نشده و مخاطبان خاص خود را دارد که همچنان در بسیاری از موارد مثل ساخت ساک دستی یا پاکت کرافت، منو رستوران ها، پاکت آجیل و یا حتی به عنوان کادو پیچ یا کاغذ کادو مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر مقاومت و استحکام این نوع کاغذ یکی دیگر از دلایلی که کاغذ کرافت همیشه مخاطبان خاص خود را حفظ می کند نوع بافت و طیف رنگ قهوه ای آن بوده که حالت کلاسیک و شیک دارد و استفاده از آن نوستالژی خاصی به همراه دارد.

مانطور که می دانید یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای تبلیغاتی چاپ ساک دستی یا شاپینگ بگ(Shopping bag) می باشد، زیرا جهت حمل هدایای تبلیغاتی، ارائه کاتالوگ و بروشور و همچنین برای قرار دادن اجناس خریداری شده توسط مشتری  بسیار کارآمد و قابل استفاده است.

به همین دلیل برخی برندها که از کاغذ کرافت جهت پاکت سازی و ساخت ساک تبلیغاتی خود استفاده می کنند نه تنها این حس خوب و خاطره انگیز را به مشتری القا کرده و از این طریق مخاطب را مجذوب برند خود می کنند، بلکه با استفاده از این جنس ساک تبلیغاتی کاغذی که نسبت به ساک دستی پارچه ای و ساک دستی گلاسه بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز می باشد هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد و هم در حفظ محیط زیست کمک به سزایی کرده اند.

چاپ روی ساک تبلیغاتی کاغذی که برای تبلیغات و برندینگ بسیار مفید است نیز قابل اجرا می باشد و  معمولا روی ساک دستی کرافت چاپ بصورت تک رنگ یا 2 رنگ انجام می شود.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

این روزها بازار چاپ بسته بندی مواد غذایی و ارائه بسته بندی سازگار با محیط زیست بسیار داغ است. بسیاری از گروه های تحقیقاتی نیز در پی یافتن راهی برای بسته بندی مواد غذایی با ماندگاری بیشترهستند. اولین نکته مهم برای این امر جلوگیری از نفوذ اکسیژن به ماده غذایی یا دارویی می باشد.
 

راه های بسته بندی خاص و جدید برای زندگی سالم و حفظ محیط زیست ارائه شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. مثلا بسته بندی آب آشامیدنی که قرار است جایگزین بطری های پلاستیک شود و به زودی نیز وارد بازار خواهد شد. این نوع خاص از بسته بندی در واقع یک حباب مملو از آب است و از عصاره seaweed (نوعی جلبک دریایی) ساخته شده است.

به گفته محققان هدف از اختراع این بطری‌ها از بین بردن زباله‌های مربوط به بسته‌ بندی است. در حقیقت یک شیوه بسته‌ بندی جایگزین برای بطری و لیوان‌ پلاستیکی است.

در اکثر موارد از بسته بندی محصولات برای تبلیغ برند نیز استفاده می شود. در واقع بسته‌بندی یکی از گام‌های اصلی در فرآیند برندینگ محصول به شمار می‌رود و جنس مرغوب، نوع بسته بندی، خلاقیت، رنگ بندی و نوع چاپ به مشتری در انتخاب یک محصول عالی کمک می کند.

در حال حاضر که بیشتر مواد غذایی و مواد بهداشتی با سلفون بسته بندی می شوند، به وسیله چاپ فلکسو (فلکسوگرافی) برند، نام محصول، ترکیبات آن محصول و بسیاری از موارد دیگر را روی آن چاپ می کنند تا از این طریق در ذهن مخاطب ماندگار شوند.
 

بسته بندی های مدرن مثل بسته بندی جدید آب نیز شاید در سالهای آینده بتوانند بستر تبلیغات را فراهم کنند. به این صورت که با دستگاههای پیشرفته چاپ و با استفاده از رنگ های خوراکی که استاندارد بوده و آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند بتوانید روی این بسته بندی خاص برند خود را ثبت کنید.

 

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

تا حرف از صنعت پوشاک به میان می‌آید اولین مسئله رنگ پوشاک می‌باشد بعد طرح و مدل آن.

البته در این مقاله قرار است راجع به بسته‌بندی پوشاک و رنگ آن صحبت کنم.

بسته‌بندی پوشاک متأسفانه در کشور ما آن‌چنان‌که باید پیشرفت چشمگیری نداشته و نسبت به سایر محصولات کمی عقب‌مانده.

البته بسته‌بندی پوشاک در خیلی از کشورها هم پیشرفت چشمگیری نداشته و تنوع در دوخت و رنگ و طرح البسه می‌باشد تا بسته‌بندی آن.

در حال حاضر برای بسته‌بندی پوشاک در اکثر مواقع کاورهای ساده یا سلفون‌های شفاف، صدفی بکار می‌رود.

 یعنی برای پوشاک هیچ بسته‌بندی خاصی مورداستفاده قرار نگرفته است.

 

ولی می‌توان مثل بقیه محصولات موجود در بازار مثل مواد غذایی این کار را انجام داد: مثلاً برای کت‌وشلوار، کروات، شال و روسری، کاپشن و ...

شاید بزرگ‌ترین مشکل برای بسته‌بندی لباس سایز متعدد آن باشد.

برای این صنعت فقط در سطح دانشگاهی اتودهایی زده می‌شود و این اتودها به بازار هدف یا فروش ارائه نمی‌شود و این می‌تواند یک معضل باشد.

ولی ما در همان سطح دانشگاهی و تئوریک راجع به رنگ بسته‌بندی پوشاک کمی صحبت می‌کنیم.

پوشاک کودکان: 1- پسر 2- دختر.

1- پسر: رنگ پسران نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، آبی، سبز، طوسی، سفید.

2- دختر: رنگ دختران صورتی، زرد، طوسی، قرمز، بنفش، سبز، سفید.

پوشاک نوجوانان: پوشاک برای 2 گروه دختر و پسر برای سنین نوجوانی در همان تم‌های گفته‌شده می‌باشد ولی در ترکیب با رنگ‌های دیگر اجرا می‌شود، به فرض مثال یک پسر 13 ساله اصولاً دوست دارد که لباسش جذابیت خاصی ازنظر رنگی داشته باشد و جلب‌توجه کند چو او دیگر کودک نیست و جهان اطرافش را بیشتر از یک کودک می‌فهمد.

برای سنین جوانی و بزرگ‌سالی هم همین‌طور، ولی انتخاب رنگ برای افراد مختلف با توجه به سلیقه فردی و شخصیت فرد مورداستفاده فرق می‌کند.

تا به اینجا از رنگ پوشاک برای سنین مختلف صحبت کردیم حالا وقت انتخاب رنگ و طرح برای بسته‌بندی همان پوشاک می‌باشد:

برای بسته‌بندی پوشاک می‌توان از ساختار کلی پوشاک استفاده کرد مثلاً برای بسته‌بندی پیراهن می‌توان از ساختار سرشانه و یقه آن بهره برد یا برای شلوار هم از ساختار و قسمت اصلی آن بهره برد.

نیازی هم نیست که هزینه‌های اضافی برای این کار پرداخت کرد چون وقتی یک کار به‌صورت سری و تیراژ تولید می‌شود هزینه روی کل تیراژ تولیدشده سرشکن می‌شود اما در عوض به‌راحتی می‌توان با یک بسته‌بندی خوب و مناسب یک برند را در اذهان ثبت کرد.

 

همان‌طور که دلیل اصلی بسته‌بندی محصولات ارائه شیک، نوین و جذاب به مشتری می‌باشد درواقع بسته‌بندی یک محصول یعنی حفظ و نگهداری آن در حین عملیات انبارداری، حمل‌ونقل، توزیع، ذخیره، فروش و مصرف بکار برده می‌شود تا یک محصول به‌صورت سالم به دست خریدار برسد.

همان‌طور که یک لوگوی ساده به‌راحتی دلچسب می‌شود و در ذهن مخاطب ثبت می‌گردد یک بسته‌بندی خوب هم می‌تواند چنین حسی را برای مخاطب به وجود بیاورد و اینجاست که یک بسته‌بندی خوب می‌تواند کمک بزرگی به فروش محصول کرده و جای خود را در بازار رقابت بین رقبا پیدا کند و به فروش موردنظر و رضایت مشتری دست پیدا کند.

می‌توان برای انتخاب رنگ بسته‌بندی پوشاک از روانشناسی رنگ برای افراد مختلف با عواطف و احساسات خاص انتخاب کرد یا مهم‌ترین عامل، رنگ سال می‌باشد که شاید 80% افراد برای خرید پوشاک این عامل را مدنظر قرار می‌دهند.

پس می‌توان گفت برای انتخاب رنگ مناسب برای بسته‌بندی پوشاک، رنگ سال، منطقه و کشور تولیدکننده آن، اعتقادات مردم آن جامعه و سلیقه فردی نقش مهم و بسزایی دارد.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

به اطراف خودتان نگاهی بیندازید، محصولاتی که به دست تان می رسد را ببینید، غالب چیزهایی که اطراف تان وجود دارد، به صورت بسته بندی شده هستند. حالا واقعا فکر می کنید که اگر این بسته بندی ها وجود نداشته باشد، تغییری در زندگی تان ایجاد می شود؟ آیا بسته بندی محصول فایده ای هم دارد؟ آیا ضرری دارد؟

برای گرفتن جواب سوالات بالا در این مقاله با ما همراه باشیدتا ببینیم بسته بندی محصول می تواند مفید باشد یا خیر!

تاثیر بسته بندی در محیط زندگی

بسته بندی محصولات و مواد غذایی، باعث می شود درصد کمتری مواد فاسد شده داشته باشیم و کمتر خراب شوند یا آسیب ببینند. به عنوان مثال فرض کنید شما از یک مغازه کامپیوتری یک لپتاپ تهیه کرده اید، اگر لپتاپ شما در جعبه ای بسته بندی شده باشد و اطراف آن از یونولیت و کاغذ های محافظ استفاده شده باشد، آسیبی به آن نمی رسد. اما اگر بدون بسته بندی به شما تحویل داده شود، ممکن است هر لحظه آسیب ببیند و خراب شود.

ما سوالی که پیش می آید این است که بسته بندی هزینه دارد؟ برای جواب به این سوال به سراغ صحبت های کارشناسان محیط زیست می رویم که گفته اند: بهترین زباله، زباله ای ست که تولید نشود. زمانی که شما محصولات را بسته بندی می کنید، کمتر با ضایعات و زباله ها روبرو می شوید. برای مثال اگر شما مواد غذایی خود را به صورت بسته بندی استفاده کنید، چون پاک شده هستند، دیگر ضایعات یا زباله ای ندارند پس هزینه های محیط زیستی از بین می رود. اما هزینه تولیدات چه؟ به کمک پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته، هزینه تولیدات بسته بندی محصولات تا میزان زیادی کاهش پیدا کرده است. پس در نهایت می توان نتیجه گرفت که بسته بندی مواد غذایی هزینه کمتری نسبت به نوع باز آن محصول دارد.

ذشته از این ها طبق تحقیقاتی که رد کشور های توسعه یافته صورت گرفته است، تنها هفت درصد از هزینه کالایی که مشتری می پردازد، صرف بسته بندی محصول می شود.

مقابله با بیماری ها با بسته بندی مواد غذایی

معمولا بین 30 تا 50 درصد مواد غذایی، در فاصله تولید تا مصرف از بین می رود و همه این ها به دلیل نبود بسته بندی مواد غذایی صورت می گیرد. وجود نداشتن بسته بندی هم به ضرر تولید کننده ست و هم ضرر فروشنده و هم به ضرر محیطی که در آن زندگی می کنیم. زباله های ناشی از این فرآیند، با بسته بندی مواد غذایی تا مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود تا بیماری های شایع کمتر گریبان گیر ما شود. بسته بندی مواد غذایی به کاهش فاسد شدن و کپک زدن محصولات کمک می کند و بیماری های ناشی از آن ها را به حداقل می رساند.

اید بسته بندی مواد غذایی چیزی باشد که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده باشد. اما امروزه مسئله ای حائز اهمیت است و فواید آن بر کسی پوشیده نیست.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد کارت پستالی با لکه جوهر یا اثر انگشت در کلکسیون خود داشته باشد. حتماً می دانید که صفحات چاپ شده شما دائماً با دست سر و کار خواهند داشت، بنابراین یک پوشش محافظتی یو وی گزینه مناسبی برای جلوگیری از کثیف شدن و لکه دار شدن کار چاپی شما می باشد.

می توان گفت که این پوشش مانع مناسبی در برابر آسیب فراهم کرده و لایه محافظتی را در طول حمل و نقل  اضافه می کند، که باعث می شود شما پروژه های چاپی خود را مثل لحظه ای که چاپ می شود واضح و شفاف دریافت کنید.

یو وی نوعی پوشش سلفونی است که بر روی چاپ ها قرار می گیرد و علاوه بر زیبایی که به چاپ می دهد، باعث خشک شدن و ثابت شدن رنگ های چاپی نیز می شود. زمانی که یووی بر روی یک سطح چاپ شده قرار می گیرد، رنگ ها از حالت مات به شکل براق درآمده و در نتیجه تصویر چاپ شده زیباتر نمایش داده می شود.

معمولا در چاپ کارت ویزیت از پوشش یو وی استفاده می شود تا با این کارت جذابیت خاصی به کارت بخشیده و آن را متفاوت جلوه دهند.

پوشش یو وی چگونه کار می کند؟

در واقع بعد از تمام شدن کار چاپ می توان از این پوشش در تمام و یا قسمت های خاصی از کار چاپی استفاده کرد.

پوشش UV روکشی براق است، درخشش زیادی به یک کار چاپ می دهد و یک روکش شبیه به عکس می سازد.

کاربرد یو وی به این صورت است که کل سطح یک کارت پستال یا سایر موارد چاپ شده را به صورت یکپارچه توسط لایه های روکش دار می پوشاند و با استفاده از لامپ های ماورا بنفش خشک می کند تا تغییری در طیف رنگ ها ایجاد نشده و کوچکترین لکه ای روی کار چاپ شده باقی نماند.

در واقع پوشش یو وی به دو منظور استفاده می شود:

ایجاد لایه محافظ در برابر عوامل فرسایشی

ایجاد جذابیت در دیدن شدن رنگ ها که با مات و یا براق کردن سطح چاپ شده ممکن می شود

البته هدف از به کاربردن پوشش یو وی بیشتر ایجاد جلوه های بصری می باشد تا ایجاد لایه محافظ حالا این جلوه ها می تواند براق کردن یا مات کردن سطح  و یا خلاقیت هایی خاص باشد.

 

آیا پوشش UV برای شما مناسب است؟

پوشش یو وی از کار شما در برابر ساییدگی حفاظت می کند. البته زمانی که می خواهید یک کار چاپی را با پوشش یو وی مقاوم، شفاف و درخشنده کنید باید از کاغذی با وزن و جنس متناسب با این کار در پروژه چاپی خود استفاده کنید. در این صورت به بالاترین کیفیت دست پیدا خواهید کرد و در واقع با صرفهزینه ای مناسب یک کار با دوام خواهید داشت.

 
  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

 

مقدمه:

یک طراح برای ایجاد طراحی خوب نیازمند به توسعه مهارت‌ها و روش‌های طراحی خود می‌باشد.

طراح و تولیدکننده باید آگاه باشند که چرا تخصص  طراحی بسته‌بندی تا این حد اهمیت داشته و چگونه بسته‌بندی به ارتقاء و توسعه محصولات کمک می‌نماید.

طراحی چیست؟

طراحی، نقش درازمدت و جا افتاده‌ای در هنرهای تجسمی، ثبت وقایع و پیشرفت نظریه‌ها در تمدن ما داشته است.

طراحی بسته‌بندی طراحی گرافیک است

مهارت‌های ابتدایی گرافیک استفاده از رنگ و انواع آن، تشخیص صحیح تعادل و تناسب، انتخاب مواد و چگونگی انجام پروژه‌ها همگی برای طراحی بسته‌بندی کاربرد دارند اما طراحی بسته‌بندی طراحی سه‌بعدی است مانند انواع ساک دستی، کیف، جعبه، قوطی و بطری بنابراین مهارت‌های بیشتری موردنیاز خواهد بود.

 

 

مثال آگاهی از انواع چاپ روی شیشه، فلز، سطوح منحنی و قابل‌انعطاف و ... آشنایی با مکانیک و خواص پلاستیک‌ها، کاغذ و مقوا و اینکه طرح چگونه همراه با این مواد تاخورده می‌چرخد و یا اینکه برش می‌خورد.

اصولاً عملیات طراحی تا تولید بسته‌بندی، به‌صورت میان‌مدت و بلندمدت بوده و طراح می‌بایستی هرگونه امکان‌پذیری طرح را در نظر گیرد.

طراحی بسته‌بندی طراحی فوری است، هنگامی‌که در مغازه و یا سوپر مارکت قدم می‌زنید؛ چشمان شما محصولات را مرور می‌کند روی بدنه یا بسته‌بندی هر محصول حداکثر فضایی برابر با نصف یا کمتر برای معرفی و توضیحات اصلی وجود دارد؛ بنابراین بیان طراحی نیازمند درک مستقیم است. البته بدان معنا نیست که حتماً حروف بلند، بزرگ و یا ساده باشد، بلکه باید برای گروه استفاده کننده خود رسا و گویا باشد، یعنی در حداقل زمان، مهم‌ترین اطلاعات خوانده شود.

طراحی بسته‌بندی طراحی مشتری مدار است

طراحی برای بسته‌بندی معمولاً به چند دلیل مشخص انجام می‌شود.

محصول ممکن است کاملاً جدید باشد در اغلب موارد محصول به‌نوعی تغییر شکل داده و یا بهینه‌سازی شده باشد و یا بسته‌بندی یک محصول موفق کارآیی خود را از دست داده باشد انگیزه طراحی هرچه باشد، آگاهی از نیازهای مشتری و استفاده کننده تا حد امکان لازم و ضروری است.

طراحی بسته‌بندی طراحی رقابتی است

محصولات نو در قفسه‌بندی فروشگاهی برای جلب نظرها با یکدیگر رقابت می‌کنند طراحی موفق نیاز به تحقیقات اساسی دارد نه فقط برای رقابت با محصولات مشابه، بلکه برای آشنایی با جنبه‌های نمایش و فروش این کار شامل آگاهی از روش‌های انبارداری و نگهداری، نورپردازی مناسب، چیدمان، حمل‌ونقل و اصول ایمنی می‌باشد.

البته نکته جالب توجه این است که هر چه تبلیغات روی یک محصول گسترده تر باشد نیاز به شناساندن نام و نشانه شرکت و به تبع آن اختصاص بخشی از بازار نیز بسیار بیشتر خواهد شد. مصرف‌کنندگان امروزی بسته و محصولی را می‌پسندند که آسان باز شود در صورت نیاز به نگهداری محصول قابل‌استفاده مجدد باشد و در زمان پایان مصرف نیز دور ریختن آن آسان باشد. درواقع خصوصیات بسته‌بندی استاندارد بسیار مهم‌تر از خصوصیات محصول می‌باشد زیرا بسته‌بندی با مصرف‌کننده در تماس مستقیم است.

روش‌های طراحی:

پیشرفت روزافزون فن‌آوری بسته‌بندی و تنوع زیاد بسته کثرت اقلام و شرایط مصرف‌کنندگان و تعدد عوامل مؤثر در طراحی بسته از یک‌طرف و از طرف دیگر ارتباطات متقابل هر یک از این عوامل با یکدیگر موجب گستردگی عوامل و روابط بین آن‌ها شده است. بسیاری از عوامل مسئله‌دار با تغییر شرایطی نظیر زمان، مکان و غیره در حال تغییر و دگرگونی هستند. به عنوان نمونه تغییرات فن‌آوری به صورتی ک جریان همواره ادامه دارد و گذشت زمان می‌تواند برنامه‌ها و نیازها را تغییر دهد.

 

نتیجه‌گیری:

بسته‌بندی به معنی سیستمی است که موجبات ارتباط بین تولیدکننده و توزیع‌کننده از یک‌طرف و مصرف‌کننده از طرف دیگر را فراهم سازد. بدین ترتیب بسته‌بندی سیستم مرکبی است که هم وظیفه حفاظتی و هم وظیفه ارتباطی یا اطلاع‌رسانی را به عهده دارد، به همین جهت بسته‌بندی به عنوان یکی از رسانه‌ها محمل‌ها یا طرق ایجاد ارتباط و اطلاع‌رسانی موردمطالعه قرار می‌گیرد. آنچه در بحث اطلاع‌رسانی به کمک بسته‌بندی مورد نظر است. استفاده از بسته‌بندی‌های مصرف‌کننده به عنوان وسیله یا رسانه ابلاغ پیام وسیله یا واسطه فروش و بالاخره عامل یادآوری کننده است.

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

این روزها بازار چاپ بسته بندی مواد غذایی و ارائه بسته بندی سازگار با محیط زیست بسیار داغ است. بسیاری از گروه های تحقیقاتی نیز در پی یافتن راهی برای بسته بندی مواد غذایی با ماندگاری بیشترهستند. اولین نکته مهم برای این امر جلوگیری از نفوذ اکسیژن به ماده غذایی یا دارویی می باشد. 
 

راه های بسته بندی خاص و جدید برای زندگی سالم و حفظ محیط زیست ارائه شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. مثلا بسته بندی آب آشامیدنی که قرار است جایگزین بطری های پلاستیک شود و به زودی نیز وارد بازار خواهد شد. این نوع خاص از بسته بندی در واقع یک حباب مملو از آب است و از عصاره seaweed (نوعی جلبک دریایی) ساخته شده است.

به گفته محققان هدف از اختراع این بطری‌ها از بین بردن زباله‌های مربوط به بسته‌ بندی است. در حقیقت یک شیوه بسته‌ بندی جایگزین برای بطری و لیوان‌ پلاستیکی است.

در اکثر موارد از بسته بندی محصولات برای تبلیغ برند نیز استفاده می شود. در واقع بسته‌بندی یکی از گام‌های اصلی در فرآیند برندینگ محصول به شمار می‌رود و جنس مرغوب، نوع بسته بندی، خلاقیت، رنگ بندی و نوع چاپ به مشتری در انتخاب یک محصول عالی کمک می کند.

در حال حاضر که بیشتر مواد غذایی و مواد بهداشتی با سلفون بسته بندی می شوند، به وسیله چاپ فلکسو (فلکسوگرافی) برند، نام محصول، ترکیبات آن محصول و بسیاری از موارد دیگر را روی آن چاپ می کنند تا از این طریق در ذهن مخاطب ماندگار شوند.
 

بسته بندی های مدرن مثل بسته بندی جدید آب نیز شاید در سالهای آینده بتوانند بستر تبلیغات را فراهم کنند. به این صورت که با دستگاههای پیشرفته چاپ و با استفاده از رنگ های خوراکی که استاندارد بوده و آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند بتوانید روی این بسته بندی خاص برند خود را ثبت کنید.

 


جهت دانلود فایل مقاله "تبلیغات روی بسته بندی مواد غذایی" روی لینک زیر کلیک کنید:
تبلیغات روی بسته بندی مواد غذایی.pdf

 

  • کیسه برنج
  • ۰
  • ۰

از آنجایی که لازم است هر کالایی ، در زمان فروش مشاهده شود و در میان طیف وسیعی از تولیدات داخلی و خارجی ،ارتباط مناسبی با خریدار برقرار کند . بنابراین توجه به طراحی ظاهری مناسب برای یک محصول اهمیت می‌یابد. بیان تصویری یک کالا ، بیش از کلمات ، در ذهن مشتری ماندگار شده و در زمان خرید کالا توسط وی ، به شناسایی آن محصول اهمیت می‌یابد . بیان تصویری یک کالا توسط وی به شناسایی آن محصول خاص منجر می‌گردد . این بیان تصویری با بهره‌گیری از عواملی چون رنگ شکل و الگو نوع حروف و نشانه‌ها ، هویتی ویژه برای محصول به مخاطب منتقل می‌گرداند.

امروزه هنر بسته‌بندی در دنیا به‌عنوان یک علم مطرح است که کشورهای توسعه یافته با آگاهی از آن محصولات تولید خود را با بهترین روش‌های پکیجینگ packaging در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. در میان محصولات فراوان تولیدی ، محصولات بسته‌بندی صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و به نحوی هویت ملی و فرهنگی جامعه تولید در ارتباط هستند.از آنجایی که پکیجینگ نخستین مرحله از برخورد مشتریان با محصول می‌باشد وجود طراحی ، رنگ ، تناسب محصول با پکیجینگ و عواملی در جهت ارتقا کیفی محصول به شمار می‌رود. شناسایی روش‌های بسته‌بندی و نحوه آموزش آن هدف اصلی این پژوهش است که به‌صورت تحلیلی – توصیفی بوده و روش گردآوری اطلاعات در آن میدانی – کتابخانه‌ای است.

نقش بسته‌بندی

تقریباً تمام محصولاتی که ساخته دست بشر بوده و با استفاده از منابع طبیعی تولید می‌شوند نیازمند بسته‌بندی‌اند. این نیاز را می‌توان از جنبه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرارداد. هویت بخشی، امنیت، ایمنی و سلامت و درنهایت حمل‌ونقل، همگی نیاز مبرمی به بسته‌بندی برای تحقق دارند. حضور بسته‌بندی در دنیای مدرن، محصور به زمان و مکان خاصی نیست و به معنای واقعی کلمه، همه‌جا حاضر است. واقعاً آیا می‌توانید چیزی را مثال بزنید که در بسته‌بندی عرضه نشود؟

شاید بتوان چند نمونه ذکر کرد ولی این محصولات تعدادشان بسیار کم است. هم‌اکنون حتی محصولات زراعی و باغی نیز حداقل دارای یک لیبل می‌باشند و لیبل نیز خود شکلی از بسته‌بندی است. بسته‌بندی ابتدایی‌ترین نیاز هر محصول پیش از عرضه به بازار می‌باشد، چرا که تولیدکنندگان برای شناساندن خود و محصولاتشان و البته محافظت از محصول در حین حمل‌ونقل و نگهداری پیش از فروش به آن نیاز مبرمی دارند. به بیانی بسته‌بندی می‌تواند ضمن معرفی نام، خواص، مشخصات فنی و شیمیایی، تاریخ‌مصرف، قیمت، طریقه مصرف و نگهداری صحیح، محافظت آن کالا را تا زمان مصرف به عهده گیرد و درعین‌حال یک بسته‌بندی مطلوب قادر است موجب افزایش زمان حفظ و نگهداری کالای فاسدشدنی باشد.

بسته‌بندی که به‌عنوان تکنولوژی جدید در قرن ١٩ پدیدار گشت، تولیدکنندگان را قادر ساخت تا محصولات خود را در قالب‌های از پیش تعیین شده‌ای به فروشگاه‌ها عرضه کنند. این تکنولوژی برای اولین بار به آن‌ها این امکان را داد که از محصولاتشان بیشتر و بهتر بهره‌برداری کرده ، آن‌ها را درحالی‌که هنوز تازه هستند کنسرو و به بازار عرضه کنند. همچنین آن‌ها می‌توانستند به روشی جذاب محصولات خود را برای فروش به بازرگانان آماده‌سازی کنند.صنعت بسته‌بندی از صنایعی به شمار می‌رود که با هزینه اندک ارزش‌افزوده بسیاری برای محصولات به‌ویژه در صنایع غذایی ایجاد می‌کند. به گفته کارشناسان این حوزه، این صنعت می‌تواند تا ۹۵درصد ارزش‌افزوده برای مواد غذایی ایجاد کند به همین منظور می‌توان صنعت بسته‌بندی را موتور محرک دیگر صنایع عنوان کرد، با این وجود این صنعت رشد چندانی در کشور نداشته است. به گفته صاحب‌نظران در این صنعت از نظر دانش فنی، مواد اولیه و ماشین‌آلات مشکل چندانی وجود ندارد اما فعالیت پراکنده و جزیره‌ای صنعتگران در این حوزه باعث شده این صنعت علاوه بر ناشناخته بودن نتواند توسعه چندانی نیز داشته باشد.

در شرایطی که امروزه مشتریان از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند، به مشاهده توضیحات و مواد تشکیل‌دهنده هر یک از محصولات برای مقایسه آن‌ها تمایلی ندارند. در عوض، بسیاری از مشتریان به برند و بسته‌بندی محصولات برای تصمیم‌گیری درباره اینکه بهترین محصول کدام است، توجه می‌کنند. دریافت نشانه‌های درست از محصولات، در بیشتر مواقع مشتریان را به خرید آن‌ها تشویق می‌کند

صنعت بسته‌بندی در ایران یک صنعت ناشناخته است که متأسفانه هنوز صنعتگران به اهمیت آن پی نبرده‌اند. بسته‌بندی لباس و ارزش‌افزوده کالاست. فروش هر محصولی اعم از مواد غذایی، شیمیایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی و… برای عرضه در بازار به بسته‌بندی وابسته است به همین دلیل این صنعت را می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر و پررنگ در جذب مشتری و مادر بازاریابی خطاب کرد. برای بازاریابی باید به مسائل روانشناسی و مردم‌شناسی به‌ویژه در صادرات توجه ویژه کنیم که یکی از این ابزارها، بسته‌بندی است. به‌طور مثال مردم آذربایجان به رنگ قرمز تمایل دارند و بیشتر از چای بسته‌بندی استفاده می‌کنند درحالی‌که مردم ارمنستان به رنگ‌های کرم توجه بیشتری نشان می‌دهند و از تی‌بگ استفاده می‌کنند که این موارد می‌تواند در طراحی و جذب مشتری در صنعت چای کمک کند.

خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی یک عنصر اساسی در فروش محصول شما به شمار رفته و هیچ راهی بهتر از یک انجام یک دیزاین مبتکرانه در راستای نیل به این هدف پیدا نمی‌شود. 13 محصول زیر ابتکار و نوآوری را در سطحی کاملاً جدید نشان داده‌اند که نه‌تنها از بسته‌بندی درخشانی برخوردار بوده بلکه ارتباطاتی میان بسته‌بندی و محصول را به وجود آورده‌اند. با تفکری خلاق و گسترش مرزهای هنری، این کسب‌وکارها به چیزی کاملاً منحصربه‌فرد دست یافته‌اند.


 نان ژاپنی Black Melon

بسته‌بندی بسیار شگفت‌انگیز نان ژاپنی Black Melon انگیزه خرید آن را فراهم می‌کند. دیزاین این محصول مصرف‌کنندگان را مبهوت خلاقیت و طنزآمیز بودن خود کرده و آن را منحصربه‌فرد و چشمگیر می‌سازد و می‌دهند. فقط در کمتر از 3 ثانیه آن‌ها تصمیم به خرید یا عدم خرید یک محصول می‌گیرند؛ بنابراین بسته‌بندی است که فرد را به‌سوی خود جذب می‌کند.

 


 شربت انرژی‌زای خونی

مکیدن خون فقط با این نوشیدنی‌ انرژی‌زا با طعم میوه‌های گوناگون است که شیرین می‌شود. نه فقط این محصول رنگ و غلظت خون را داشته بلکه آرایش تغذیه‌ای این محصول نیز شبیه به همان چیزی است که در رگ‌های ما جریان دارد. شرکت Harcos Laboratories به‌عنوان تولیدکننده این محصول به رازی از موفقیت در بازار دست یافته که مهجور مانده بود و آن تولید انواعی از غذا و نوشیدنی است که قادر به آوردن فرهنگ پاپ به زندگی مردم باشند. شربت انرژی ترسناک آن‌ها سرشار از آهن، الکترولیت‌ها، پروتئین و کافئین بوده و در قالب یک کیسه خون برای طرفداران خون‌آشام‌ها ساخته شده‌اند. این محصول جذابیتی اضافی به هالو وین بخشیده و بدون کیسه خون این محصول چنین جذابیتی را حتماً نداشت.

 مداد پنیر پارمسان

آژانس تبلیغاتی آلمانی Kolle Rebbe با همکاری لیبل مواد غذایی The Deli Garage مداد پنیر پارمزان را تصویری جدید با تراشی همراه است که لایه‌هایی از پنیر به ما داده و مغز تیره آن از پستو، فلفل قرمز یا قارچ است. این مداد که جایزه خرس نقره‌ای را برای دیزاین خود دریافت کرده در تعداد محدودی تولید شد که به‌سرعت به فروش رفت. در، در وبلاگ خود نوشت که شرکت امیدوار است روزی این مدادها را در مقیاسی گسترده‌تر عرضه کند.

چای چوب‌لباسی

لیبل‌های مختلف Teabag عادت رنج‌آور انداختن درون یک فنجان را به ما تلقین می‌کنند اما این ایده خلاق مشکل را کاملاً حل می‌کند. تازگی پیشنهاد فروش این ایده و کیسه‌های چای به شکل تی‌شرت با چوب‌لباس‌هایی با کدهای رنگی مختلف، بعدی جدید به تجربه نوشیدن چای می‌دهد. شکل، تأثیری قدرتمند بر روی ارزش درک شده یک محصول توسط مردم می‌گذارد. به این دلیل یک صاحب کسب‌وکار فروش شربتی غلیظ در یک بطری، به شکلی خاص و جذاب با هدف تلقین محصولی مدرن و جدیدتر به خریدار را برمی‌گزیند.

کلوچه‌ای برای حفظ تناسب‌اندام

این ایده بسته‌بندی خلاق زاییده افکار یک آژانس تبلیغاتی اوکراینی به نام MEX یک ورزشگاه دوست دارد تا علاقه‌مندان بیشتری را به‌سوی خود جذب کند بنابراین MEX با همکاری یک نانوایی فانتزی این کلوچه‌های six pack پروتئین فیت برای عرضه در فروشگاه‌های محلی به وجود آورد. درون هر بسته یک کوپن برای بازدید رایگان از محل تمرین به چشم می‌خورد. تقریباً 3 هزار بسته از این نان در اولین ماه ارائه آن به فروش رفتند که منجر به 658 تلاش رایگان و عضویت 217 فرد جدید در ورزشگاه شد. این همان ایده کسب‌وکار مؤثر است که برای فروشگاه‌ها، این ورزشگاه و مشتریان خوب و مفید بود.

قرص‌های شکلات

شرکت انگلیسی Chocolate On Chocolate این قرص‌های خوشمزه را در جعبه‌های دارو با برچسب "دکتر ولخرج" ارائه داد. با سی قرص در یک جعبه، شرکت معتقد است که این قرص‌ها یک ایده کادویی درخشان برای دوستان بیمار و عاشقان دیوانه شکلات به شمار می‌روند. بهترین قسمت این موضوع این است که شما می‌توانید بیش از دوز روزمره توصیه شده مصرف کنید. قابل‌استفاده در شیر یا شکلات تلخ، این قرص‌ها حتماً حال افراد را بهتر می‌کنند. اگر قرص‌ها در بهبود حال بیماران مؤثر واقع نشد، هدیه‌های دیگر شرکت شامل جعبه کمک‌های اولیه مجهز به چسب زخم، دماسنج و دیگر ابزارهای شکلاتی نیز می‌شوند.
 

پودینگ‌هایی در قالب پوسته تخم‌مرغ

با استفاده از پوسته‌های تخم‌مرغ، نانوایی How Sweet Bakery در تایوان بسته‌بندی محصولات خود را خلاق کرده و ضمن حفظ محیط زیست ظرفی مناسب برای پودینگ‌های تخم‌مرغی خود ارائه داده است. از لحاظ بصری، نتیجه جذاب و لذت‌بخش است. تحقق ایده بسته‌بندی در قالب پوسته‌های تخم‌مرغ برای شرکت بکار برد. آن‌ها باید دستگاه خاصی را پیدا می‌کردند تا بتواند بدون ضربه زدن به تخم‌مرغ‌ها، قسمتی از بالای آن‌ها را بردارد. به خاطر حفظ کیفیت بالای محصولات، تخم‌مرغ‌ها باید از مرغ‌هایی به دست می‌آمد که 350 تا 500 روز عمر کرده بودند. در سه سال اول تولید این محصول، بیش از 42 میلیون پودینگ تخم‌مرغ را به فروش رساند.

 پنیر توفو Typo

بچه‌ها سوپ‌های پخته‌شده از حروف الفبا را دوست دارند اما چرا نباید بزرگ‌ترها نیز عاشق پنیرهای توفوی الفبایی شوند؟ دانش‌آموزی به نام جین ماکسیم لندری ایده بسته‌بندی خلاق پنیر رتوفوی خود را در کلاس محقق کرد. این ایده برای پرفروش شدن پنیرهای توفوی نسبتاً بی‌مزه و کسل‌کننده مؤثر واقع شد. جهان تبلیغات معتقد است یک بسته‌بندی برجسته و منحصربه‌فرد می‌تواند واقعاً توجه مردم را به‌سوی خود جذب کند.

 

نان کوتوله‌ای

این نان کوتوله‌ای فریبنده ساده اما مؤثر بوده و توضیح می‌دهد که ایده‌های بسته‌بندی خلاق لزوماً نباید پیچیده یا پرهزینه باشند. حقه به کار رفته در آن باید جذاب باشد اما متمایز بودن به کارمان دقت و ظرافت می‌بخشد. برخی مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند که محصولاتی با بسته‌بندی جسورانه، مؤثرتر از رقابتی خسته‌کننده هستند. به این ترتیب باوجود صرفه‌جویی در هزینه‌ها نتیجه آن بر روی فروش بلندمدت تأثیر می‌گذارد.

قرص نعناع اصل

این دیزاین خلاق نه‌تنها با کلمات بازی کرده بلکه قرص نعناع را با هنر طنزپردازی دیزاینر در هم می‌آمیزد. شاید مقایسه این محصول با پول با هدف افزایش ارزش قرص‌های نعناع نزد مصرف‌کنندگان انجام شده باشد. بسته‌بندی نیز باید به اندازه خود محصول جالب و لذت‌بخش باشد. دیزاینر معروف کوری اتزکورن مسئول ایجاد این دیزاین قرص نعناع منحصربه‌فرد بوده و می‌گوید که این قرص‌های نعناع تازه به‌دست‌آمده از بانک مرکزی آمریکا در دو طعم دلپذیر ارائه‌شده و حس سرمایه‌داری درون شما را ارضا می‌کند.

 

 نوشیدنی Gatorade 
این می‌تواند کاملاً گول زننده به نظر برسد که می‌توانید با در دست گرفتن یک بطری تا خط پایان با حداکثر سرعت بدوید. با به یاد داشتن این موضوع در ذهن، یک دیزاینر اهل لندن به نام کادو گومز با راه‌حلی مفید به میدان آمد. این بطری با حمل آسان این پیام امکان انتقال قدرت و در ضمن برند سازی برای برند گاترود بود و به‌سرعت نتیجه داد.

 

نقش رنگ در بسته‌بندی

رنگ در بسته‌بندی یک محصول می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. در ابتدای یک محصول جدید می‌توان از رنگ به‌عنوان قسمتی از هویت یک محصول استفاده کرد. پس از گذشت زمان رنگ به‌صورت روتین و تکرارپذیر در تولید ملزومات بسته‌بندی آن محصول استفاده می‌شود. رنگ بدین‌وسیله توسط مصرف‌کننده شناخته‌شده، به صورتی که بلافاصله با دیدن رنگ بسته‌بندی محصول، محصول را به خاطر می‌آورد. یکی از مثال‌های بارز استفاده از رنگ جهت شناساندن و متمایز کردن یک مارک یا یک محصول از محصولات دیگر مشابه آن محصول در بازار است استفاده از رنگ قرمز توسط شرکت نوشابه‌سازی Coca Cola  این شرکت حتی شرکتpepsi  را مجبور به استفاده از رنگ آبی نمود تا تفاوت را بین محصول خود و محصول کوکاکولا ایجاد نماید و مصرف‌کننده را با دیدن رنگ قرمز لیبل بطری خود به یاد طعم کوکاکولا بی اندازد.

از رنگ می‌توان در یک سری محصول، برای مثال یک ست (سری) حاوی انواع شامپوهای یک شرکت با خواص مختلف، انواع نرم‌کننده موی سر آن شرکت و … جهت جلوه دادن به اهمیت یک نوع محصول نسبت به نوع دیگر و یا مرتبط کردن یک نوع محصول خاص با رنگ بسته‌بندی آن جهت تشخیص آن محصول در سری حاوی آن محصولات توسط مصرف‌کننده استفاده نمود.

رنگ اولین چیزی است که یک بیننده از یک بسته‌بندی درک می‌کند. رنگ، قبل از شکل و گرافیک یا متن نوشته آخرین ویژگی‌های محصول هستند؛ که شناسایی می‌شوند. بدین طریق، رنگ یکی از مهم‌ترین عوامل انگیزشی در تصمیم‌گیری خرید است. رنگ برانگیزاننده نوعی واکنش حسی در بیننده است. رنگ با حالات، احساسات، مکان‌ها و اشیاء مرتبط است. گواه این‌که رنگ را با احساسات و عواطف مرتبط می‌دانیم استفاده از آن برای توصیف حالات احساسی خاص است. ما می‌گوییم فلانی از خجالت سرخ شد یا از عصبانیت کبود شد و یا اینکه رو سفید است. این‌ها نشان‌دهنده بیان احساسات و حالات با استفاده از رنگ‌ها است.

رنگ‌ها دارای وزن، اندازه و حرکت هستند. عموماً، نوارهایی به رنگ روشن از نوارهای هم‌اندازه تیر رنگ بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. یک دایره زرد رنگ به نظر می‌رسد که دارای حرکت است و یا به سمت خارج دارای تابش و درخشش است، درحالی‌که یک دایره آبی‌رنگ حرکت به سمت داخل را به ذهن القا می‌کند.
برای بررسی و شناسایی اختلافات حسی از دیدن یک کالای خاص تنها برحسب تفاوت رنگی آن، از گروه‌های مختلف جامعه درخواست شد تا به سؤالاتی در مورد یک نوع شیرینی خاص پاسخ دهند. شیرینی‌ها همگی یکسان بودند، تنها تفاوت آن‌ها رنگ بسته‌بندی آن‌ها بود. نتایج این بررسی نشان داد رنگ بسته‌بندی تأثیر قابل‌توجهی در احساس، از طعم و چاشنی‌های یک خوراکی دارد.

 

  • کیسه برنج